نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان خبر داد:

دست رد مدارس بر شورای دانش آموزی

سمنان (پانا) - نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان گفت: وظایف شورای دانش آموزی در مدارس، تنها عملکرد نمادین دارد و مدیران و معاونان مدرسه، خیلی به نظرات و وظایف دانش آموزان توجهی ندارند و نگاه نازلی به دانش آموزان دهه هشتادی دارند.

کد مطلب: ۹۴۲۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دست رد مدارس بر شورای دانش آموزی

مبینا خواجه میرزایی، در حاشیه اعطای اعتبارنامه و حکم مشاوران دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان و در دیدار با نمایندگان استان سمنان در مجلس دانش آموزی به میزبانی دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به تاریخچه تاسیس شورای دانش آموزی که به سال 1377 باز می گردد، گفت: با وجود اینکه 20 سال از عمر آن می گذرد، اما هنوز هم اندر خم یک کوچه است. پس از انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس، نمایندگان دانش آموزان به عضویت شورا در می آیند که 11 شرح وظیفه دارند.

وی افزود: وظایفی همچون بررسی چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی و ارائه پیشنهاد به شورای مدرسه، همکاری با مسئولین مدرسه در فعال سازی تشکل های دانش آموزی از قبیل بسیج دانش آموزی - انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی، همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های گوناگون، همکاری در برنامه ریزی و اداره نشریه مدرسه، همکاری در برنامه ریزی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و علمی و ورزشی دانش آموزان، همکاری در برنامه ریزی و برگزاری اردوی دانش آموزی و بازدید علمی، همکاری در برنامه ریزی و برگزاری نماز جماعت و مراسم آغازین، همکاری در برنامه ریزی برنامه امتحانات داخلی، همکاری در برنامه ریزی برنامه در اداره کتابخانه و تعاونی و مسائل بهداشتی، انتخاب نماینده جهت شرکت در شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان و همچنین ارائه پیشنهاد به مدیر مدرسه جهت تشویق دانش آموزانی که مشارکت فعال در امور اجرایی مدرسه داشته اند.

نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه شورای دانش آموزی تنها به گرفتن یک عکس یادگاری و یا عکس جهت ارائه گزارش در مدرسه ختم می شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات نمایندگان شورای دانش آموزی این است که شاید در سطح استان و کشور بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند، اما در سطح مدرسه هیچ اختیاری به آنان نمی دهند.

خواجه میرزایی با عنوان این مطلب که به طور معمول، مدیر به اعضای شورا اعتماد ندارد و هیچ زمانی برای برگزاری جلسات نمی گذارد، تاکید کرد: زمانی می توانیم مشکلات دانش آموزان را مطرح کنیم که گوش شنوایی وجود داشته باشد تا حل کنند. دستی نیست که به ما کمک کند به همین دلیل نمی توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا هیچ اختیاری در مدارس ندارند، گفت: جلسات برگزار می شود. مشکلات مطرح می شود، اما هیچ نتیجه ای ندارد. هرچه مدیر مدرسه صلاح بداند همان می شود.

نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان، با اشاره به اینکه قدرت اجرایی شورا در مدارس بستگی به مدرسه دارد، بیان کرد: قدرت اجرایی دانش آموزان بستگی به مدیر مدارس دارد و اینکه چقدر به بحث پرورشی اهمیت می دهند.

خواجه میرزایی با بیان اینکه در مدارس بیشتر به بحث آموزش توجه می شود تا پرورش، خاطرنشان کرد: مسئولین مدارس، پیشنهادات مهم دانش آموزان را جدی نمی گیرند. پیشنهادات، راهکارها، ایده ها، استعدادهای دانش آموزان و حل مشکلات دانش آموزان که همسالانان آنان بهتر می توانند درک کنند و بیان مشکل و بیان راه حل کنند، زیر سایه بی توجهی و عدم توجیه مدیران و معاونان مدارس نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مدرسه دهه هشتادی ها را جدی نمی گیرند، تصریح کرد: بیشتر معاون پرورشی به اعضای شورا دستور می دهد چکاری انجام دهند. اینکه جلسه بگذاریم و رئیس شورا بگوید که اعضا چکارکنند، اینگونه نیست. نگاه معاون و مدیر مدرسه نسبت به ما اعضای شورا این است که یک دهه هشتادی هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. البته در سطح استان وضعیت بهتر است و پیشنهادات تا حدودی جدی گرفته می شود اما در سطح مدرسه اصلا.

نماینده مجلس دانش آموزی استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: امید است به میزان اشتیاقی که دانش آموزان برای انتخابات و عضو شدن در شورای مدارس دارند، به همان میزان از سوی معاونان و مدیران مدرسه جدی گرفته شوند تا شاید گره ای کوچک از مشکلاتی که در کف مدرسه در بحث پرورشی، تربیتی و حتی آموزشی وجود دارد، گشاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار