نماینده اصفهان در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی توان ریسک‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان را بالا ببرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست با ارائه وام‌های کم‌بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان توان ریسک پذیری این شرکت‌ها برای شروع فعالیت را بالاتر ببرند.

کد مطلب: ۹۴۲۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نماینده اصفهان در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی توان ریسک‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان را بالا ببرد

حسن کامران دستجردی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور را مهم و اساسی برشمرد و گفت: در عین حال این صندوق و دیگر صندوق‌ها باید به صورت مرتب گزارش‎های کاری خود را به مردم ارائه دهند تا هم مردم بیشتر با نحوه کار و مدیریت آن‌ها آشنا شوند و هم شاف‌سازی لازم در جامعه به وجود آید.

وی با اشاره به اهمیت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در راندمان کاری شرکت‌های دانش بنیان گفت: به طور معمول این شرکت‌ها به دلیل بنیه مالی ضعیفی که دارند از قدرت ریسک بالایی برخوردار نیستند، بنابراین خوب است که صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه وام‌های کم‌بهره از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند تا این شرکت‌ها توان ریسک پذیری برای شروع فعالیت را داشته باشند و همچنین بتوانند برای توسعه کشور گامی مثبت بردارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در ادامه نقش شرکت‌های دانش بنیان در خنثی کردن تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در صورت حمایت مالی مناسب از شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند طرح‌های خود را تجاری‌سازی کنند و این یک گام بزرگ در سرعت بخشیدن به بهبود اقتصاد کشور است. متاسفانه بانک‌ها با اخذ سودهای بالا، مانع رشد این شرکت‌ها شده‌اند.

نماینده اصفهان در مجلس همچنین درباره میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر گفت: این شرکت‌ها در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجه و خوبی داشتند و در شهرک‌های علمی و تحقیقاتی عملکرد مثبتی را از این شرکت‌ها شاهد بودیم. اکنون وضعیت کشور به گونه‌ای است که باید بیش از پیش به نقش این شرکت‌ها توجه کرد، زیرا آن‌ها می‌توانند راه‌های میانبری را برای توسعه کشور ترسیم کنند.

کامران در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که در آینده با توجه و حمایت هرچه بیشتر دولت به این شرکت‌ها، شاهد تولید فناوری‌های نوین در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار