پمپئو: ایران پیشنهاد سفرم به تهران را نپذیرفت

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که جمهوری اسلامی پیشنهاد سفرش به تهران را نپذیرفته است.

کد مطلب: ۹۴۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: ایران پیشنهاد سفرم به تهران را نپذیرفت

مایک پمپئو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر درباره ابراز تمایلش برای سفر به ایران و حضور یافتن در صداوسیمای جمهوری اسلامی نوشت: «من اخیرا پیشنهاد کردم که به تهران سفر و به طور مستقیم با مردم ایران صبحت کنم. حکومت پیشنهاد مرا نپذیرفت.»

پمپئو همچنین در این باره گفت که «ما از این نمی‌ترسیم که ظریف به آمریکا بیاید و از حق آزادی بیان برخودار شود. آیا واقعیت حکومت ایران آن‌قدر بد است که اجازه نمی‌دهد من هم همین کار را در تهران انجام بدهم؟ چه می‌شود اگر مردم حقیقت بدون فیلتر و خلاصه‌نشده را بدانند؟»

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داد و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران «با خوشحالی»، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

او همچنینن اظهار کرد: «از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آنچه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده است، استقبال خواهم کرد.»

درخواست پمپئو در حالی دوباره تکرار شده که علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان گفت: «باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌ها، پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند، ما هم می‌گوییم ایشان می‌تواند با خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار