شیوه‌نامه برگزاری اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ابلاغ شد

تهران (پانا) - علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه برگزاری اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه برگزاری اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ابلاغ شد

اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی از سوی قطب‌های کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دبیرخانه راهبری درس آزمایشگاه علوم تجربی با مشارکت ستادهای تابعه معاونت علمی و فناوری برای دبیران و دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه برگزار می‌شود.

ایجاد زمینه مشارکت و تقویت مهارت کار گروهی در بین دانش‌آموزان با استفاده از محیط‌های متنوع یادگیری ایجاد شده در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ایجاد زمینه برای طراحی و انجام پروژه‌های تحقیقی پژوهشی و فناوری دانش‌آموزی و تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه همه مناطق و مدارس سراسر کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره علمی پژوهشی شامل ۹ عنوان است که شیوه‌نامه‌های اختصاصی آن‌ها از سوی قطب‌های کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دبیرخانه راهبری درس آزمایشگاه علوم تجربی تهیه و تا اول آذر سال تحصیلی 98-99 به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

هجدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی، دومین دوره مسابقات مسابقات کدنویسی، دومین دوره مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، دومین دوره مسابقات زیست‌فناوری، اولین دوره مسابقات ادبیات و علوم انسانی، اولین دوره مسابقات فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، اولین دوره مسابقات فناوری نانو، اولین دوره مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی و اولین دوره مسابقات نجوم از جمله عنوان‌های اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.

همه دبیران و دانش‌آموزان علاقه‌مند دوره‌های ابتدایی و متوسطه می‌توانند طبق شیوه‌نامه به پنل کاربری خود در سامانه همگام مراجعه و در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

طبق شیوه‌نامه ابلاغی در مسابقات گروهی همه اعضای تیم باید از یک جنسیت باشند و هر فرد یا تیم تنها مجاز به شرکت در یکی از گرایش‌های هر یک از مسابقات در مرحله کشوری است. مرحله کشوری جشنواره هم در صورت تخصیص و تامین نقدینگی از سوی اداره کل خزانه وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین اخبار و تغییرات احتمالی در اجرای جشنواره و همچنین استفاده از محتواهای آموزشی به پرتال کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به نشانی www.scr.medu.ir مراجعه کنند.

تقویم اجرایی برگزاری اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش سراهای دانش آموزی به شرح زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار