ریابکوف: برجام را باید از اقدامات مخرب آمریکا حفظ کرد

تهران (پانا) - معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را باید از گام های مخرب واشنگتن محفوظ داشت و اعضای آن باید به طرح ها در سایت هسته ای فردو و رااکتور اراک پایبند بمانند.

کد مطلب: ۹۴۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ریابکوف: برجام را باید از اقدامات مخرب آمریکا حفظ کرد

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: این خواسته ما از طرف های برجام است ضمن اینکه شرکت کنندگان در معامله هسته ای، از ایران خواستند تا از گام های جدید برای کاهش تعهدات در برجام که برای روزهای چهارم و پنجم ماه سپتامبر درنظر گرفته شده، بپرهیزد.
وی با بیان اینکه گام سوم ایران برای کاهش تعهدات خود بر اساس اصل «کمتر در برابر کمتر» برای ماه سپتامبر پیش بینی شده است، اظهار کرد: ما از طرف ایرانی خواستیم تا از این اقدام خودداری کند.
معاون وزیر خارجه روسیه در همین حال گفت که ازسرگیری انجام کامل تعهدات ایران در چارچوب معامله هسته ای بدون هر گونه شرط در وضعیت پیش آمده غیر واقعی است.
وی ادامه داد: برخی از شرکت کنندگان در برجام معتقدند که ایران بدون هرگونه قید و شرط و خواسته ای باید به انجام کامل تعهدات خود بازگردد اما در شرایط کنونی این خواسته غیرواقعی است.

**شرکت کنندگان درباره نفتکش ایران به تفاهم نرسیدند
معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در مورد توقیف نفتکش حامل نفت ایرانی در تنگه جبل الطارق به تفاهم نرسیدند.
وی افزود: مساله توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق در نشست امروز مطرح شد و درباره آن بحث های داغ صورت گرفت که من می توانم آن را جنگی (مشاجره) بخوانم.
ریابکوف گفت: این بحث به تفاهمی منجر نشد اما در هر صورت برای روشن شدن موضع طرفین سودمند بود.
نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی امروز در وین برگزار شد و از ایران در این نشست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه شرکت داشت و آن را سازنده خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار