دومین ناو انگلیس وارد خلیج فارس شد

تهران (پانا) - دومین ناو انگلیس برای همراهی با کشتی هایی که زیر پرچم این کشور دریانوردی می کنند، روز یکشنبه با گذر از تنگه هرمز وارد آب های خلیج فارس شد.

کد مطلب: ۹۴۲۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دومین ناو انگلیس وارد خلیج فارس شد

به گزاش خبرگزاری پرس اسوسیشن به نقل از وزارت دفاع انگلیس؛ ناوشکن اچ ام اس دانکن برای پیوستن به ناوچه مونتروز وارد آب های خلیج فارس شده است.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز جمعه 19 ژوئیه (28 تیر ماه)، کشتی نفتکش استنا ایمپرو را که با پرچم انگلیس حرکت می کرد، در تنگه هرمز توقیف و به بندر عباس منتقل کرد.

مقام های انگلیس قبلا به شرکت های کشتیرانی که شناورهایشان از پرچم این کشور استفاده می کنند، توصیه کرده اند که به صورت کاروانی و با همراهی ناوهای نیروی دریای انگلیس از تنگه هرمز بگذرند. ناو مونتروز تاکنون 35 شناور را در طی 20 سفر برای گذر از تنگه هرمز همراهی کرده است.

توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران و توقیف نفتکش حامل سوخت ایران در جبل الطارق به ادعای نقض قوانین اتحادیه اروپا علیه سوریه، روابط ایران و انگلیس را در هفته اخیر با تنش روبه رو کرده است.

در حالیکه مقامات ایران تاکید دارند، مقایسه این دو رویداد خوانش درستی نیست اما سیاستمداران، رسانه ها و تحلیلگران انگلیسی اصرار دارند که اقدام ایران را تلافی جویانه و فاقد مبنای حقوق نشان دهند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشته است: توقیف (نفتکش حامل) نفت ایران توسط دولت ترزا می و به فرمان ایالات متحده، به زبان ساده و روشن، دزدی دریایی است.

وی ادامه داد: ایران به دنبال تقابل نیست. ولی ما در خلیج فارس، ۱۵۰۰ مایل ساحل داریم. این آب‌های ما است و از آن محافظت خواهیم کرد.

حدود یک پنجم صادرات نفت جهان در سال 2018 از تنگه آبراه تنگه هرمز می گذرد که میان ایران و عمان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار