دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سفیر بریتانیا در ایران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با سفیر بریتانیا در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سفیر بریتانیا در ایران

راب مک‌کر، سفیر بریتانیا در جمهوری اسلامی ایران در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که «جلسه خوب و مفصلی» با مجتبی ذوالنوری، رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشته است.

او همچنین ابراز امیدواری کرده است که مسیرهای گفت‌وگو بین دو طرف باز بماند. راب مک‌کر توضیحی درباره اینکه دقیقا درباره چه مسائلی در این جلسه صحبت شده، منتشر نکرده است.

با این حال به نظر می‌رسد اختلافات بین دو کشور از جمله مباحث مطروحه در این نشست باشد. دو کشور ایران و بریتانیا در چند هفته اخیر به دلیل توقیف یکی از نفتکش‌های ایران در جبل‌الطارق با تنش فزاینده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

بریتانیا می‌گوید این سوپر نفتکش ایرانی احتمالا در حال انتقال نفت به سوریه بوده و به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم بشار اسد، توقیف شده است؛ موضوعی که مقامات جمهوری اسلامی به شدت آن را تکذیب کرده و تاکید می‌کنند که بندر مدنظر انگلیسی‌ها در سوریه اساسا توانایی پذیرایی از این نفتکش را نداشته است.

در این حال اندکی بعد از توقیف این نفتکش، یک نفتکش بریتانیایی نیز در تنگه هرمز از سوی ایران توقیف شده است. مقامات ایرانی دلیل توقیف این نفتکش را اقدامات خلاف قوانین دریایی اعلام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار