زبان هنر قادر به تغییر الگوی زندگی در جامعه است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: هنرمند می تواند با زبان هنر خود در تغییر الگوی سبک زندگی، رفتارهای اجتماعی و احساسات مردم در جامعه نقش موثری داشته باشد.

کد مطلب: ۹۴۲۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر قادر به تغییر الگوی زندگی در جامعه است

اکبر بهنام جو در جریان بازدید از ساختمان انجمن سینمای جوان استان اظهار کرد: جامعه امروز به ایده و نوآوری های هنرمندان در عرصه ها و بخش های مختلف نیازمند است و وجود انجمن سینمای جوان می تواند تولید فیلم ها را حرفه ای تر و با خروجی تاثیرگذارتر کند.
او با اشاره به اینکه بررسی آسیب های اجتماعی در قالب فیلم مفید است افزود:رسانه های بیگانه با تولید فیلم های متعدد قصد فرو پاشی بنیان خانواده در ایران را دارند و جامعه هنرمند ایران نیز باید با هوشیاری هر چه تمامتر و با تولید محصولات هنری بهتر مانع از تهاجم فرهنگی در جامعه شوند.
استاندار اردبیل هزینه در زمینه فرهنگ و ارتقای کیفی دیدگاه های فرهنگی را سرمایه گذاری بر شمرد و اظهار کرد: امروزه در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی هر چقدر هزینه شود کم است.
بهنام جو پیشگیری از مشکلات و بزهکاری های اجتماعی از زاویه دید هنرمندان را متفاوت دانست و گفت: زاویه دید هنرمندان همه جانبه ، فراگیر و تاثیر گذار است که با کمترین زمان ممکن بیشترین تاثیر گذاری را در احساسات مردم دارد.
او افزود: جامعه ما در زمینه های اعتیاد، ازدواج، سبک زندگی، تغذیه و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی نیازمند تولید محصولات حرفه ای است.
استاندار اردبیل انجمن سینمای جوان در استان اردبیل را یک پتانسیل برشمرد و افزود: این انجمن می تواند با تولید محصولات حرفه ای مانع از ورد سایر فیلم ها و تولیدات غیر حرفه ای در جمع خانواده ها شود.
این مسوول تولید فیلم های کوتاه و مخاطب پسند در صدا و سیما و فضای مجازی را تاثیر گذار اعلام کرد و افزود: این موارد می تواند با شناسایی ظرفیت های موجود و ایجاد زمینه جهت کنترل آسیب های اجتماعی مخرب برای حفظ کیان خانواده ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
بهنام جو گفت: می توان جامعه هدف تولیدات اعضای انجمن سینمای جوان استان اردبیل را با محدودیت دهیاری ها در روستاها، آموزش و پرورش ، مراکز علمی و عمومی و مدیران دولتی آغاز کرد.
استاندار اردبیل برای تامین امکانات و ساختمان انجمن سینمای جوان در استان قول مساعد داد.
ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میر دولت موسوی رییس انجمن سینمای جوان استان و منطقه پنج کشور مشکلات و عملکرد این انجمن و هنرمندان استان را تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار