در گفت‌وگو با پانا

دلیل مخالفت با واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی به روایت حجت نظری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران: زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرداری باید برای رفع نیازهای شهر هزینه شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره واگذاری مراکز بهاران از سوی شهرداری تهران به سازمان بهزیستی گفت ممکن است بخشی از شهرداری با این واگذاری موافق باشند و بخشی هم مخالف، اما کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران موافق این واگذاری نیست.

کد مطلب: ۹۴۲۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دلیل مخالفت  با واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی به روایت حجت نظری

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره مطرح شدن واگذاری مراکز بهاران ( مراکز ویژه بازپروری و ایجاد فضای کسب و کار برای بازگشت معتادان به جامعه) از سوی شهرداری تهران به سازمان بهزیستی گفت:«وقتی زیرساختی از سوی شهرداری تهران ایجادشده و شورای شهر بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته است، زیرساخت مذکور باید در اختیار مدیریت شهری و در راستای رفع نیازهای شهر باشد.»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «برای ساخت مراکز بهاران هزینه شده و این هزینه از سوی مدیریت شهری صورت گرفته، اما به دنبال این هستند که همه چیز را حاضر و آماده، در اختیار یک سازمان دیگر قرار دهند.»

وی خاطرنشان کرد: «زمانی که درباره موضوع کودکان کار و خیابان صحبت می‌شود، مدیریت شهری هیچ مسئولیتی در این بخش ندارد اما زمانی که درباره متکدیان و معتادان متجاهر صحبت می‌شود به نظر می‌رسد به اندازه‌ای که سازمان بهزیستی وظیفه دارد، شهرداری نیز مسئول است. بنابراین طرحی همچون مراکز بهاران که از طرح‌های خوب مدیریت شهری است، باید با نظارت مدیریت شهری به سرانجام برسد.»

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «اگر قرار است زیرساختی از سوی شهرداری آماده شود و برای آن هزینه‌ای شود و آن زیرساخت در اختیار سازمان بهزیستی یا هر نهاد دیگری قرار گیرد که آنها مجموعه را برون‌سپاری کنند، باید گفت که این کار، کاملا غیرعقلانی است. چون مدیریت شهری آنقدر توانایی دارد که سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و صالح را شناسایی کند تا آن مجموعه را برون‌سپاری کند.»

نظری در پاسخ به این سوال که آیا مجموعه شهرداری تهران با واگذاری مراکز بهاران موافق است؟ گفت: «به نظر نمی‌رسد که تمام شهرداری با این موضوع موافق باشند. ممکن است بخشی از شهرداری با این واگذاری موافق باشند اما کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران موافق این واگذاری نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار