تشکر محسن هاشمی از حضور مردم در انتخابات شورایاری‌ها

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بدون همراهی دولت امکان‌پذیر نبود و فضای انتخابات سیاسی نشد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکر محسن هاشمی از حضور مردم در انتخابات شورایاری‌ها

محسن هاشمی در جلسه روز یک شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه، تجربه موفق و به یاد ماندنی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری با انتخاب شورای‌های محله ایفا کنند، گفت: مشارکت مردم تهران در این انتخابات، با وجود شرایط دشوار اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه‌های اجتماعی، در حد دوره‌های پیشین بود که لازم است از کلیه بیش از ۱۲ هزار کاندیدای شورایاری که با حضور خود نقش اصلی را در ایجاد مشارکت و فضای با نشاط ایفا کردند، قدردانی کنم.

همچنین از زحمات دست اندرکاران اجرایی انتخابات بویژه شهردار تهران، رئیس ستاد انتخابات شورایاری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و کلیه عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می‌کنم که با وجود فرصت زمانی بسیار فشرده برای برگزاری انتخابات توانستند با نظمی خود، نخستین انتخابات الکترونیک در کشور را در کمال، دقت، صحت وسرعت برگزار کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این انتخابات بدون همراهی و حمایت دولت به ویژه ریاست جمهوری و معاون اول او، وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران، مسئولان قضایی، انتظامی ونظامی قابل برگزاری نبود.

هاشمی اضافه کرد: از نمایندگان شورای نگهبان نیز که در جهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیک، در این انتخابات حضور داشتند، سازمان صداوسیما، بسیج و آموزش وپرورش تهران نیز تشکر می‌کنم.

به گفته هاشمی، راهبرد شورای پنجم، حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود که خوشبختانه با تایید بیش از ۹۹ درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند، انتخابات در کمال آزادی برگزار شد که در وضع حساس کنونی و فشارها و تخریب‌های ظالمانه علیه نظام از سوی قدرت‌های سلطه جو، یک نکته مثبت و افتخار محسوب می‌شود و می‌تواند بعنوان یک تجربه موفق برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب شود.

وی گفت: حضور بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی پای صندوق‌های رای، اگرچه در قیاس با انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای شهر، نصاب پایین‌تری است اما در حد انتخابات شورا یاری گذشته بوده و ضمنا تایید حداکثری کاندیداها موجب افزایش مشروعیت این انتخابات بوده است و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز میزان مشارکت جهت مدیریت محلی، در همین نصاب و پایین‌تر از آن است. سیاسی نشدن فضای این انتخابات، اگرچه ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بود اما در عوض، کارامدی شوراهای محله را افزایش داده و حواشی و مشکلات دوره آینده این شوراها را کاهش خواهد داد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، می‌خواهم با توجه به تاخیر چندماهه در برگزاری این انتخابات، به سرعت دوره پنجم شوراهای محله را تشکیل دهد و این شوراها براساس راهبرد محله محوری مدیریت شهری، از هم اکنون در جهت شناسایی مسایل و راه‌های پیشنهادی جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری و افزایش رضایت شهروندان، تلاش خود را آغاز کنند و شهرداران مناطق و نواحی نیز استفاده از خرد جمعی و توانمندی شوراهای محل را در اولویت قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار