دانش آموزان کاشانی برگزیده کشوری جشنواره جابر شدند

کاشان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تیم سه نفره دبستان شهید کلانتری شهر جوشقان قالی از توابع این شهرستان برگزیده مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره جابر شد.

کد مطلب: ۹۴۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشانی برگزیده کشوری جشنواره جابر شدند

احمد عصمتی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: جشنواره امسال با مشارکت ۱۷ هزار دانش‌آموز با اجرای سه هزار طرح در مدرسه های این شهرستان برگزار شد که 600 طرح از 99 مدرسه در نمایشگاه شهرستان عرضه شد.

وی افزود: پس از داوری آثار 29 مدرسه به مرحله آثار استان اصفهان راه یافت که تیم مهدیار احدی، محمد حسین مصلحی و امیرحسین صنعتکار با طرح سوزن تیغی جذاب برگزیده مرحله کشوری شد که سمیه آسیاب معلم راهنمای این تیم بود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این جشنواره، شکوفایی و تقویت روحیه پژوهشگری و نوآوری و تفکر فلسفی در دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی در قالب تحقیق، مدل، آزمایش، طراحی ساخت، طبقه‌بندی و نمایش با مشارکت معلمان، والدین و دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: طرح های دانش آموزان در قالب پروژه های علمی، جمع آوری و طبقه بندی مجموعه ها، نمایش علمی( مدل ، نمایش، تحقیق) و آزمایشهای در ارتباط با درس های علوم و ریاضی و طراحی و ساخت برای سال پنجم و ششم ارائه می شود.

عصمتی تصریح کرد: برگزاری این قبیل جشنواره ها مورد توجه برنامه ریزان در نظام های آموزشی مدرن است تا دانش اموزان علاوه بر محتوای نظری بتوانند برای نقش آفرینی در جامعه پرورش پیدا کنند.

نماینده تیم گفت: با توجه به اینکه مادرها در برخی وقتها مجبور به استفاده از سوزن خیاطی هستند و گاهی در هنگام کار این سوزن گم می شود و ممکن است که بچه های کوچکتر آن را خورده یا به وسیله آن به خودش آسیب بزند، این دستگاه را ساختیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

مهدیار احدی افزود: ایده ساخت این طرح، یک ماشین پلاستیکی بود که آهنربا به آن نصب شده بود که با حرکت در اتاق، براده های فلزی و حتی تکه های پارچه و نخ را جمع آوری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار