هیچ اقدامی در رابطه با مصوبه بهسازی وضوخانه مدارس یزد انجام نشد

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به مصوبه سال 96 ستاد اقامه نماز یزد مبنی بر بهسازی وضوخانه مدارس گفت: هیچ اقدامی تاکنون در رابطه با این مصوبه انجام نشده است.

کد مطلب: ۹۴۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ اقدامی در رابطه با مصوبه بهسازی وضوخانه مدارس یزد انجام نشد

"عباسعلی دانافر" در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد اظهار داشت: در تاریخ دوم دی ماه 96 دو مصوبه مهم داشتیم که یکی از آنها در ارتباط با فرش نمازخانه‌ها بود و تقریبا حل و فصل شد و حدود 10 هزار متر با اعتبار دولتی و 6 هزار متر با کمک‌های مردمی و خیرین تامین شد.
وی تصریح کرد: نزدیک به همین مقدار نیاز داریم که امیدواریم این میزان هم با اعتبارات دولتی و کمک خیران تامین شود و یزد در ارتباط با فرش مدارس مشکلی نداشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: مقرر شد مدارسی که سرویس بهداشتی و وضوخانه مطلوبی ندارند، گزارش دهند تا نسبت به ساخت و ساز این سرویس‌ها اقدام شود.
دانافر با تاکید بر اینکه رفع مشکل سرویس بهداشتی و وضوخانه‌های مدارس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: 20 روز بعد از مصوبه این گزارش تهیه و ارسال شد ولی تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه نماز جماعت در مدارس انجام شده اشاره کرد و گفت: الان یکی از دلایلی که کمتر از نماز در مدارس استقبال می‌شود، همین نامناسب بودن وضعیت سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها است.
در این نشست پیشنهاداتی برای رفع مشکلات اقامه نماز مدارس، هرچه بهتر برگزار شدن اجلاس استانی نماز و رفع مشکلات نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های مدارس ارائه شد.
برنامه‌ریزی برای پشتیبانی و محتوایی ائمه جماعات مدارس، ایجاد فضای نماز دانش‌آموزی در سطح شهر، پخش نماز جماعات دانش‌آموزی از صدا و سیما، تهیه اقلام فرهنگی برای هدیه دادن به دانش‌آموزان توسط ائمه جمعه، اختصاص بخشی از کلاس پرورش دانش‌آموزان به فعالیت در نمازخانه، از جمله این پیشنهادات بود.
حضور مدیران استان در نماز جماعات مدارس، انجام فعالیت‌های اجلاس توسط دانش‌آموزان، برگزاری دوره ارتقای سطح معرفتی افراد در ادارات مختلف و الگو شدن مدیران برای زیرمجموعه‌شان برای تشویق دیگران به نماز، نصب تمام تابلوهای حد ترخص یزد، پخش اذان از بلندگوهای چهارراه‌ها و خیابان‌ها هم از دیگر پیشنهاداتی بود که در این نشست مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار