دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان  شروع به‌کار کرد

تهران (پانا) - دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان تلاش دارد تا ضمن توانمندسازی نیروی متخصص شاغل یا علاقه‌مند به اشتغال در کشور آلمان، زمینه انتقال تجارب و دانش فنی شرکت‌های موفق آلمانی به داخل کشور را فراهم کند.

کد مطلب: ۹۴۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان  شروع به‌کار کرد

برخورداری از نرخ پایین بیکاری، تقاضای بالای نیروی کار متخصص، صنایع پیشرفته و اقتصاد قوی، کشور آلمان را به یکی از مقاصد جذاب مهاجرت و اشتغال نیروی کار متخصص تبدیل کرده است. به همین دلیل امروزه تعداد زیادی از متخصصان ایرانی در این کشور مشغول به فعالیت هستند و همزمان جمع کثیری از نیروی کار جوان داخل کشور نیز در صف جستجوی کار و اشتغال در این کشور قرار دارند. این امر باعث شد تا تأسیس دفتر هدایت و حمایت نیروی کار در کشور آلمان در دستور کار قرار گرفته و محل استقرار آن نیز شهر نورنبرگ در ایالت بایرن- به دلیل اهمیت و جایگاه اقتصادی این ایالت- تعیین شود.

مدیر دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان هدف از تاسیس این دفتر را شناسایی ظرفیت‌ها و قوانین شغلی موجود در بازار کار آلمان و ایجاد زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای حمایت ایرانیان جویای کار و یا شاغل در این کشور اعلام کرد.

او گفت: این دفتر تلاش دارد تا ضمن فراهم سازی اطلاعات مورد نیاز کارجویان ایرانی در خصوص حوزه‌های شغلی پر تقاضا، قوانین مرتبط با کار در این کشور، زمینه آموزش و توانمندسازی و نهایتا اشتغال مناسب آنان را فراهم کند.

او افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های این دفتر، برقراری تعامل با سازمان‌های مرتبط ازجمله کاریابی‌ها و ادارات کار دولت فدرال و محلی، ادارات اتباع خارجی و هم چنین سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های آلمانی برای تسهیل امور توانمندسازی و حمایت از متقاضیان کار ایرانی است.

او در خصوص تفاوت این دفتر با دفاتر کاریابی‌ گفت: در معرفی دفتر حمایت و هدایت از نیروی کار ایرانی در آلمان باید گفت که این دفتر یک کاریابی ایرانی یا بین‌المللی نیست و به کارجویان و دفاتر کاریابی بین‌المللی وشرک‌های آلمانی متقاضی نیرو کمک می‌کند تا اطلاعات خود را نسبت به قوانین کار، ویزا و شرایط حاکم بر مسیر و فرهنگ دو کشور ارتقا دهند.

مدیر دفتر حمایت و هدایت از نیروی کار ایرانی در آلمان گفت: از آنجا که کاریابی‌ها قادرند تا کل فرآیند کاریابی در آلمان را بدون نیاز به نگه داشتن اصل مدارک کارجو انجام دهند، به کارجوها توصیه می‌کنم همیشه اصل مدارک را نزد خود نگه دارند.

مدیر دفتر حمایت و هدایت از نیروی کار ایرانی در آلمان درپاسخ به این سوال که آیا خدمات این دفتر ویژه ایرانیان مقیم آلمان است و یا برای ایرانیان داخل ایران هم میسر هست گفت: این دفتر خدمات خود را به کلیه ایرانیان شاغل و غیر شاغل در کشور آلمان و همچنین به متقاضیان داخل کشور ارائه می‌دهد.

او همچنین افزود که این دفتر برای سهولت ارائه خدمات به متقاضیان داخل کشور، واحد مشاوره خود را در تهران راه اندازی کرده است.

او ادامه داد: با وجود نیاز به نیروی کار در آلمان، اما کاریابی در این کشور به هیچ عنوان ساده نیست و شرکت‌های آلمانی هنوز در فرآیند استخدام‌هایشان مصاحبه‌های سختگیرانه‌ای انجام می‌دهند و لذا توصیه می‌کنم تا افراد صرفا در پی رویاها و وعده وعیدها اقدام نکرده و راهی این کشور نشوند و قبل از هر تصمیمی حتما تحقیق و برنامه ریزی کنند.

او همچنین از الزام به یادگیری یک زبان خارجی به عنوان مهم ترین عامل موفقیت در این مسیر ولی در عین حال مانع طبیعی آن یاد کرد.

متقاضیان برای اطلاع از فرصت‌های شغلی می‌توانند فرم‌ موجود در وب‌سایت دفتر حمایت به آدرس اینترنتی www.fuia.ir را تکمیل و ابهامات خود را برطرف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار