آیین گشایش کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی

تهران (پانا) - کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی، نخستین کانون فرهنگی هنری ایران با مدیریت دانش آموزی است که با همکاری بنیاد فردوسی، گروه فرهنگی هنری در آغوش سیمرغ و موسسه فردوسی توسی گشایش یافت.

کد مطلب: ۹۴۲۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین گشایش کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی

این کانون برای نخستین بار با مدیریت دانش آموزان به عنوان کانون فرهنگی هنری رسمی مدیریت می‌شود.
محمدرضا حقدوست با تخلص سیمرغ، دانش آموز سال دهم تجربی دبیرستان ماندگار البرز که پیش‌تر در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری دانش آموزی حضور فعال داشته و از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به راه اندازی و سرپرستی گروه هنری در آغوش سیمرغ، بنیانگذاری و دبیری نخستین جشنواره تئاتر دانش آموزی سیمرغ، راه‌اندازی استودیو الفبا با حضور وزیر آموزش و پرورش، تدریس تئاتر و مجری گری در مراکز آموزشی برای رده سنی نوجوان و جوان، کسب بیش از سی رتبه و تقدیرنامه منطقه‌ای، استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش و... اشاره نمود.
مهندس یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری فردوسی توسی) که در طی چهارده سال فعالیت این سازمان مردم نهاد، موفقیت‌های فرهنگی هنری چشمگیری داشته است از جمله فعالیت‌هایی در ثبت‌های جهانی با سازمان یونسکو و پیش از این در دوره‌های آموزشی سه‌شنبه‌های شاهنامه فرهنگسرای ابن سینا، دوشنبه‌های هنر و شاهنامه فرهنگسرای ملل و کارگاه تخصصی مجری شو؛ شوق سخن با گروه در آغوش سیمرغ همکاری داشته، این بار نیز با قصد پشتیبانی از نسل جوان و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در مقطع دانش آموزی، ریاست و نظارت کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی را بر عهده گرفته است.
از جمله هدف‌های تاسیس این کانون، ورود رسمی نیروی جوان دانش آموزی به عرصه مدیریتی و کسب تجربه در این زمینه است. این کانون با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ شاهنامه خوانی، فردوسی شناسی و مفاخر پژوهی تشکیل شده است و قصد دارد تا فعالیت‌های تخصصی در این مقطع را ارتقاء بخشد. اولویت این کانون نخست فعالیت‌های آموزشی و سپس تولید هنرهای ایرانی خواهد بود. آموزش نیروهای جوان به صورت تخصصی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و دانش آموزان از جمله اقدام‌های ارزشمند این کانون خواهد بود.
آیین گشایش و رونمایی از نشان (آرم) کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی در عصرگاه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ در تالار اجتماعات فرهنگسرای ملل با حضور هنرمندان و پیشکسوتان و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.
در این آیین، نخست مرشد امیر خواجه وندی با نوای تصنیف‌های میهنی همراه با ضرب و زنگ زورخانه و نقالی امیرعلی عطاءللهی کودک نقال، روایتی از داستان‌های شاهنامه فردوسی آغازگر این برنامه بودند. در ادامه رییس فرهنگسرای ملل، مهندس جواد حیدری پور و دبیرکل بنیاد فردوسی، مهندس یاسر موحدفرد سخنرانی داشته و محمدرضا حقدوست، دبیر کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی گزارشی از چگونگی راه اندازی کانون، هدف‌های و برنامه‌های آینده این کانون را ارایه کرد.
در بخش انتقال تجربه، استاد علی عبادت طلب (مدرس بازیگری و کارگردانی تاتر) و مهندس ایرج حسابی (رییس بنیاد پروفسور حسابی) با همراهی استاد یارتا یاران (پژوهشگر، شاعر و بازیگر) و دکتر محمد نجاری (استاد دانشگاه و اسطوره شناس) سخنرانی داشتند و سپس با حضور پیشکسوتانی چون استادان لوریس چکناواریان، رضا فیاضی، سیامک اشعریون، آقامیری، امیر صادقی، امیر حشتمی‌زاد، علی عبادت طلب، یارتا یاران، مهندس ایرج حسابی، دکتر محمد نجاری، شهاب اشعریون، مهندس جواد حیدری پور و مهندس یاسر موحدفرد از نشان رسمی کانون دانش آموزی بنیاد فردوسی رونمایی شد و احکام اعضای هیات مدیره این کانون اعطاء شد.
در پایان پس از تقدیر پیشکسوتان هنر و مدیران ارشد فرهنگی، آیین گشایش دوشنبه‌های هنر و شاهنامه فرهنگسرای ملل با همکاری بنیاد فردوسی، موسسه فردوسی توسی و گروه هنری در آغوش سیمرغ با تدریس یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی) در زمینه شاهنامه خوانی و نرگس صافی (استاد گرافیک دانشگاه) در زمینه شاهنامه نگاری با حضور کودکان و نوجوانان نقال و شاهنامه خوان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار