ایران نیمه ۲۰۱۹ بیش از ۱۲.۷ میلیون تن شمش تولید کرد

تهران (پانا) -  انجمن جهانی فولاد از تولید ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تن شمش فولادی در نیمه نخست ۲۰۱۹ ( ۱۱ دی ۹۷ تا ۹ تیر۹۸) خبر داد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رشد ۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۹۴۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
 ایران نیمه ۲۰۱۹ بیش از ۱۲.۷ میلیون تن شمش تولید کرد

برپایه داده‌های آماری انجمن جهانی فولاد، تولید شمش فولادی ایران در ماه ژوئن ( ۱۱ خرداد - ۹ تیر) به ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایش ۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با بازدهی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ وضعیت بهتری از نظر رشد تولید را گواهی می‌دهد.

همچنین تولید آهن اسفنجی ایران در نیمه نخست ۲۰۱۹ نیز رشد ۱۵.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ داشت، علاوه براین آهن اسفنجی تولیدی در ماه ژوئن نیز به افزایش ۱۶.۳ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۸ رسید که به این ترتیب آهن اسفنجی هم عملکرد روبه رشد خود را در دوره مورد بررسی تداوم بخشید و شرایط مطلوبتری را نشان می دهد.

برپایه آمار انجمن جهانی فولاد بیش از ۶۰ کشور جهان در نیمه نخست ۲۰۱۹ بالغ بر ۹۲۴ میلیون تن شمش فولادی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رشد ۴.۹ درصدی دارد .

فولاد سازان جهان در ماه ژوئن بیش از ۱۵۹.۲ میلیون تن شمش فولادی تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته میلادی افزایش ۴.۸ درصدی را ثبت کرد و در واقع اندکی کمتر از رشد ۶ ماهه است.

چین که در نیمه نخست امسال ( ۲۰۱۹) رشد تولید ۹.۹ درصدی نسبت به پارسال را ثبت کرده است، در ماه ژوئن به افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با ماه مشابه ۲۰۱۸ داشت.

ایران در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن فولاد میانی ( خام ) تولید کرد و این درحالی است که ظرفیت خود را به ۳۵ میلیون تن رسانده است.انتظار می‌رود در افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد ایران به ۵۵ میلیون تن برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار