بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان از آزمون دوره های الزامی مدیران مدارس ناحیه 2

ارومیه (پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش به همراه معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه از روند برگزاری آزمون دوره های الزامی مدیران مدارس ناحیه 2 ارومیه در هنرستان شهید نادر علیزاده بازدید کردند.

کد مطلب: ۹۴۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان از آزمون دوره های الزامی مدیران مدارس ناحیه 2

محمد مجرد پیش از آغاز این آزمون طی سخنانی اظهارداشت: در سالتحصیلی 98-99 صدور ابلاغ برای مدیران مدارس نیازمند موفقیت آنان در کسب گواهی های لازم در دوره های ده گانه مدیریت می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با اشاره به اینکه حدود 150 نفر از مدیران مدارس این مدیریت در آزمون دوره های الزامی با هدف استقرار نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس شرکت کرده اند، ادامه داد: ارتقاء شاخص ها و دانش افزایی مدیران مدارس از مهم ترین اهداف این آزمون می باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه محوری از اهداف مهم وزارت آموزش و پرورش و از موراد تاکید شده در سند تحول بنیادین می باشد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف متعالی نیاز است تا مدیران مدارس با دقت نظر بیشتری انتخاب، انتصاب و استمرار فعالیت داشته باشند.

این دوره ها در زمینه های رهبری آموزشی، مدیریت ارتباطات در مدرسه، مدیریت مشارکتی در سطح مدرسه، نظارت و راهنمایی تعلیماتی و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم وآسیب های اجتماعی در مدارس، اصول و راهبردهای تدریس و ارزشیابی(مبنی بر سند برنامه درس ملی)، خلاقیت و نوآوری در مدرسه، اصول شاداب سازی مدرسه، آغاز سال تحصیلی همراه با ایمنی و امنیت مدرسه و برنامه ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش برگزار می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار