مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: توسعه شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد

ارومیه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه شایستگی‌های تخصصی و حرفه ای مدیران مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد؛ گفت: آزمون دوره های الزامی مدیران مدارس با حضور قریب به 2500 نفر در آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: توسعه شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد

ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با همراهی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان از حوزه های آزمون دوره های الزامی مدیران مدارس در دبیرستان شهید علیزاده و پروین اعتصامی شهرستان ارومیه بازدید کرد.

محمدی در این خصوص اظهار داشت: همه مدیران مدارس باید دوره های ده گانه مدیریت را با موفقیت بگذرانند تا برای آنها در سال تحصیلی آینده ابلاغ صادر گردد.

محمدی با بیان اینکه این دوره ها در راستای استقرار نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس که مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، برگزار می شود؛ خاطر نشان کرد: انتخاب، انتصاب و استمرار فعالیت مدیران مدارس در سالتحصیلی 98-99 منوط به اخذ گواهی دوره های آموزشی ده گانه می باشد.

وی افزود: این دوره ها در زمینه های رهبری آموزشی، مدیریت ارتباطات در مدرسه، مدیریت مشارکتی در سطح مدرسه، نظارت و راهنمایی تعلیماتی و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم وآسیب های اجتماعی در مدارس، اصول و راهبردهای تدریس و ارزشیابی(مبنی بر سند برنامه درس ملی)، خلاقیت و نوآوری در مدرسه، اصول شاداب سازی مدرسه، آغاز سال تحصیلی همراه با ایمنی و امنیت مدرسه و برنامه ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیران مدارس یکی از اهرمهای کلیدی در ارتقاء آموزشی به شمار میروند؛ گفت: این دوره ها نیز در راستای دانش افزایی و ارتقاء مدیریت مدارس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار