بازدید معاون رییس جمهوراز جاده الموت به کلاچای؛

موانع احداث جاده رحیم آباد به کلاچای برطرف می شود

قزوین (پانا) - دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پروژه رحیم اباد به کلاچای از جاده‌های مهمی است که از چند سال قبل عملیات آن آغاز شده و تنها راه ارتباط استان قزوین به گیلان از آزاد راه رشت است که در زمان تعطیل و مناسبت‌ها با ترافیک سنگین روبرو می‌شویم.

کد مطلب: ۹۴۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
موانع احداث جاده رحیم آباد به کلاچای  برطرف می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،محمد باقر نوبخت در سفر به قزوین و هنگام بازدید از مسیر رحیم آباد به کلاچای گفت: در حال حاضر ارتباط استان‌های قزوین به گیلان یک راه اصلی است که از منجیل عبور می‌کند و ما در مناسبت‌ها و تعطیلات با ترافیک سنگین این مسیر مواجهیم و ایجاد یک مسیر جایگزین هم احساس می‌شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی در کنار داشتن جاده‌های جایگزین برای مسیرهای پر تردد موضوع پدافند غیر عامل هم برای ما اهمیت دارد که در این راستا دو جاده قزوین به الموت و تنکابن و جاده رحیم آباد به کلاچای تعریف شد اما لازم است جاده‌های ذخیره و جایگزین هم داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یادآور شد: در مسیر رحیم آباد به کلاچای نگاه‌های متفاوت زیست محیطی داشتیم لذا برای تعیین تکلیف موضوع امروز بازدیدی با حضور استانداران قزوین و گیلان و مسئولان محلی صورت گرفت تا با همکاری همه دستگاه‌ها وضعیت را سرو سامان دهیم و کار به نتیجه برسد.

نوبخت گفت: اقداماتی که در گذشته در این جاده صورت گرفته موافقت زیست محیطی دارد و امکان ادامه مسیر را داریم اما برخی معابر باید اصلاح شود و مقرر شد شرکت زیرساخت در یک ماه آینده مطالعات مسیر را ارائه کند و پس از آن حداکثر در یک ماه دیگر محیط زیست جواب نهایی را اعلام کند تا وضعیت مشخص شود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: یکی دیگر از تصمیمات این بود که جلسه دیگری در تاریخ ۴ مهرماه در استان قزوین و همین محور خواهیم داشت و گزارش‌های تهیه شده مورد بررسی قرار خواهد گذرفت تا نتیجه نهایی اعلام شود.

وی گفت: این جاده هم از نظر پدافندی و هم راه جایگزین برای دو استان گیلان و قزوین اهمیت دارد و در صددیم در همین فصل کاری وضعیت مشخصی را برای آن تعیین کنیم تا تکلیف پیمانکار هم مشخص شود.

نوبخت تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان قزوین یکی از مصوبات سفر اجرای همین طرح بود و چون موافقت نهایی با اصل کار انجام شده و از منظر پدافند غیر عامل و راه جایگزین برای اتصال دو استان هم جوار لازم است ما م پیگیر هستیم تا کار از توقف خارج شود.

وی در خصوص تأمین اعتبار پروژه هم گفت: اعتبار زمانی پرداخت می‌شود که کار صورت گیرد و پیمانکار بتواند صورت مجلس ارائه اما در حال حاضر که به دلیل مشکلات زیست محیطی کار متوقف شده و خوب پیش نرفته تا وضعیت محیط زیست مشخص نشود امکان دادن اعتبار نیست اما چون کار تعریف شده ما اعتبارش را پیش بینی کرده ایم و آماده است و در صورت رفع مشکلات
داده می‌شود.

نوبخت اظهار داشت: وقتی سند محیط زیست کامل شود همه مبالغ را می‌دهیم و توافق شد در محدوده استان قزوین و گیلان برای ادامه مسیر موجود و بهسازی آن کار ادامه یابد و منتظر پاسخ محیط زیست نباشند.

در این بازدید زاهدی استاندار، داود محمدی، سیده حمیده زرابادی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اتسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرخزاد معاون عمرانی، مدیران راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار