مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:

رویکرد اصلی شکل گیری پژوهش سراها ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت در ابعاد مختلف توسط دانش آموزان است

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه رویکرد اصلی شکل گیری پژوهش سراها ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت در ابعاد مختلف توسط دانش آموزان است خواستار توجه بیشتر به پژوهش سراها در راستای رشد خلاقیت و ایده پردازی در میان د انش آموزان شد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد اصلی شکل گیری پژوهش سراها  ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت در ابعاد مختلف توسط دانش آموزان است

در آیین عقد تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان آموزش و پرورش البرز،پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و استانداری البرز،سالار قاسمی با تاکید بر جایگاه ویژه پژوهش سراها در آموزش و پرورش گفت:«رویکرد اصلی شکل گیری پژوهش سراهای کشور، ایده پردازی، نوآوری و خلاقیت در ابعاد مختلف توسط دانش آموزان است. لذا با توجه به فضای محدود مدارس، پژوهش سراها می توانند این ایده ها را عملیاتی کنند.»

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه آموزش باید پژوهش محور باشد افزود:«آموزش و پرورش نیز باید رویکرد آموزشیِ پژوهش محور داشنه باشد. ماهیت آموزش باید حس کنجکاوی، خلاقیت و پرسشگری را در دانش آموز افزایش دهد. دانش آموز باید فرصت برای پرسش داشته و پاسخ مناسب را دریافت کند تا انگیزه خود را از دست ندهد.»

او اضافه کرد:«پژوهش سراهای ما باید از ظرفیت علمی و تحقیقاتی بخش های مختلف استفاده کنند زیرا فلسفه ی وجودی پژوهش سراها همین است و رویکرد محدودی نباید داشته باشند.»

قاسمی گفت:«من از همکاری مسئولین حاضر در این جلسه که اعلام آمادگی و ارتباط با آموزش و پرورش استان البرز کرده اند تشکر می کنم و معتقدم با توجه به ظرفیت و مختصات مطلوب دانشکده کشاورزی و همچنین نبود هنرستان کشاورزی و نیاز شدید در این استان، با این همکاری بسیاری از مشکلات دراین زمینه رفع خواهد شد.»

او با اشاره به مفاد این تفاهم و تحت پوشش قرار گرفتن و پایلوت بودن تعدادی از مدارس استان در این طرح تصریح کرد:«حضور رسانه ها در انجام این نوع تفاهم نامه ها و اقدامات را گامی موثر در تبلیغ و تشویق برای سایر پژوهش سراها در استان و کشور است.»

مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود:یکی از کارهای مهم آموزش و پرورش فرهنگ سازی است، و ما می توانیم با این اقدام سواد کشاورزی و کارایی دانش آموزان و اولیاء آنان در بحث حفظ محیط زیست را نیز افزایش دهیم.»

او با تاکید به نقش تاثیر گذار زنگ تفریح در تربیت دانش آموزان تصریح کرد:«امروزه می توان در حیاط مدرسه و با کاشت درخت و گل و استفاده از ایده پردازی دانش آموز روی سواد کشاورزی آنها و فرهنگ سازی مسائل کشاوزی کارکرده و تاثیر گذار بود .»

قاسمی ضمن تقدیر از عملکرد مدیر و مجموعه پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج گفت:«این پژوهش سرای موفق می تواند با توجه به ایده ها و طرح های ابتکاری ارائه شده خود در استان و کشور به عنوان الگو قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار