مدیر کل فنی و حرفه‌ای یزد: 30 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای یزد شرکت کردند

یزد (پانا) - مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از شرکت 30 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای یزد در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل فنی و حرفه‌ای یزد:  30 هزار نفر در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای یزد شرکت کردند

علی آقاافضلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه از 31 تیر تا شش مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده اظهار داشت: وظیفه اصلی این اداره کل ارائه آموزش‌های مهارتی برای تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 30 هزار نفر دوره آموزش به اقشار مختلف مردم جامعه ارائه شده که از این بین می‌توان به 18 هزار نفر کارجو، 1000 دانشجویان درحال تحصیل، 1400 دانش‌آموز، 1300 سرباز اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دانش آموزان، دانشجویان یا سربازان فعالیتشان به پایان رسید، قطعا این آموزش‌ها نقش بسیار مهمی در پیشرفت زندگی آنها ایفا می‌کنند و می‌تواند جلوی ایجاد مشکل برای آنها را بگیرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: به این وسیله ما یک حرکت زیربنایی را اغاز کردیم که این افراد بتوانند برای ورود به بازار کار، یک مهارتی را داشته باشند و از آن استفاده کنند.
آقاافضلی تصریح کرد: واقعیت این است که ما تا اینجا بستر را فراهم کردیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کردیم ولی از الان به بعد نیازمند یک هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف هستیم که این افراد بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی از شناسایی نیازهای شغلی شهرستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: کسب آمار دقیق در ارتباط با جامعه بیکار هم در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم افراد بیکار را دعوت کنیم و متناسب با نیازهای شغلی که منطقه آنها دارد، آموزش‌های خود را به آنها ارائه نماییم و این موضوع از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در امسال قرار گرفته است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد ادامه داد: به این وسیله نه تنها مشکل بیکاری افراد برطرف می‌شود بکله زمینه‌ای به وجود می‌آید که مشاغل مورد نیاز مناطق مختلف استان هم تامین و مشکلات برطرف گردد.
آقاافضلی گفت: این آموزش‌ها علاوه بر اینکه مشکلات افراد و همچنین محلات را برطرف می‌کند، نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات تولید کشور را به دنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار