رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

مجلس دانش آموزی، مکانی برای کادرسازی مدیران آینده جمهوری اسلامی است

سمنان (پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: مجلس دانش آموزی، مکانی برای کادرسازی و تربیت مدیران آینده جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۹۴۲۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، مکانی برای کادرسازی مدیران آینده جمهوری اسلامی است

اسحاق اکبری در حاشیه اعطای اعتبارنامه و حکم مشاوران دانش آموزی جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگان مجلس دانش آموزی استان سمنان و در دیدار با نمایندگان استان سمنان در مجلس دانش آموزی به میزبانی دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: مصوبه تشکیل مجلس دانش‌آموزی در ۲۰ مرداد سال ۷۹ در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و از سال ۱۳۸۰ اولین دوره آن آغاز به کار کرد. این ساختار، یکی از بهترین بسترها برای مشارکت دانش‌آموزان، تمرین مهارت اجتماعی - سیاسی است.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی، میدانی برای نقش‌پذیری و اثربخشی در فضای تعلیم و تربیت مهیا می‌کند، افزود: اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس، مجامع مشورتی منطقه را تشکیل و مجامع مشورتی مناطق، مجامع مشورتی استان‌ها را تشکیل می‌دهد و در نهایت نمایندگان منتخب به عنوان اعضای مجلس به دبیرخانه معرفی می‌شوند. بدین ترتیب مجلس در هر دوره ۲ ساله فعالیت خود را استمرار می‌دهد. مجلس دانش‌آموزی از ۱۵۰ نماینده دختر و پسر به نسبت مساوی از بین دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم انتخاب می‌شوند و کارگاه‌های آموزشی را طی کرده و در مسیر آموزشی قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، این مجلس پنج کمیسیون فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی، اجتماعی و تربیتی، ورزش و سلامت، ارتباطات و فناوری دارد که مسائل و مشکلات آموزشی و پرورش را در این حوزه‌ها بررسی کرده و طرح‌هایی برای رفع آنها ارائه می‌دهند. در هر دوره مجلس نیز یک سند رسمی در دستور کار قرار می‌گیرد تا مسائل جامعه دانش‌آموزی کشور مطرح شود.

اکبری با اشاره به اینکه کارکرد اصلی مجلس دانش‌آموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان و مهیا کردن زمینه مشارکت دانش‌آموزان و تمرین مهارت‌های اجتماعی در ساختار قانونی است، خاطرنشان کرد: مجلس دانش‌آموزی به یکی از ظرفیت‌های اصلی آموزش و پرورش که تحقق سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است، کمک و دانش‌آموزان را با مهم‌ترین مسائل روز آموزش و پرورش آشنا می‌کند.

وی افزود: همچنین تقویت هویت اسلامی ایرانی، توسعه و ترویج ارزش‌های انقلاب، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری، تقویت خودباوری، تمرین مهارت‌های زندگی و گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر براساس عقلانیت و منطق، قدرت نقد و تحلیل، مهارت‌آموزی و کادرسازی برای تربیت مدیران آینده جمهوری اسلامی نیز از کارکردهای دیگر این ساختار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار