‌وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

‌وزیر صمت: فعالیت معادن منافاتی با رعایت مبانی محیط زیست ندارد

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر مازندران 3 هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا داشته که 700 طرح بالای 60درصد پیشرفت داشته و 20 هزار شغل ایجاد می کند.

کد مطلب: ۹۴۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
‌وزیر صمت: فعالیت معادن منافاتی با رعایت مبانی محیط زیست ندارد

‌به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که در سالن بیمارستان تامین اجتماعی چالوس برگزار شد، بعد از بازدید از شهرک صنعتی مرزن آباد، شرکت های تعطیل شده شن و ماسه دشت نظیر کجور و کارخانه نساجی میشایی بی بافت کلاردشت در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران، اظهار کرد: فعالیت معادن هیچ منافاتی با رعایت مبانی منابع طبیعی و محیط زیست ندارد اما به شرط آن که مسائل زیست محیطی رعایت شود.

وی با اشاره به نقش مهم علم و تکنولوژی در حوزه صنعت، تصریح کرد: در حال حاضر با کمک جوانان نخبه و متخصصان این حوزه اتفاقات خوبی در بخش صنایع و کارخانجات مختلف روی داده که قابل قیاس با دهه های گذشته نیست و این امر نشان دهنده حرکت در مسیر رونق تولید که از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر رعایت موازین زیست محیطی توسط خود صنعتگران گفت: در حوزه ذخایر معدنی و دسترسی به آن اقدامات خوبی صورت گرفته که این موضوع نشان می دهد با محیط زیست مشکلی نخواهیم داشت.

رحمانی با اشاره بر اینکه امر توسعه نمی تواند در مازندران متوقف شود، افزود: عدم فعالیت شرکت‌های شن و ماسه در این استان با حضور منابع طبیعی و محیط زیست نیاز است و همه این مشکلات راه حل دارد.

وی با ابراز گلایه از عملکرد برخی بانک ها در برخورد با تولیدکنندگان، گفت: کارخانه میشایی بی بافت کلاردشت مشکل سرمایه در گردش دارد که تولید آن متوقف شده است و اگر من جای بانک ها بودم خودم وارد عمل شده و مشکل را برطرف می کردم که این کار جهادی می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: انتظار من از بانک ها این است که در برابر مشکلات تولید کنندگان خودشان وارد عمل شوند زیرا سیاست دولت رونق تولید است‌.

رحمانی با بیان اینکه امسال در این وزارتخانه هفت محور با 35 برنامه در راس برنامه ها قرار گرفته است، تصریح کرد: توسعه صادرات، رونق تولید، معادن، فناوری، بازار، مباحث مالی و بهبود فضای کسب و کار از محورهای اصلی است که بر این اساس فرمایشات مقام رهبری جدی گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکل غرب مازندران در خصوص نداشتن بانک صنعت و معدن، گفت: بانک مرکزی صادرکننده مجوز این بانک ها است اما با این حال رایزینی لازم از سوی این وزارتخانه صورت می گیرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با مثبت ارزیابی کردن وضعیت صادرات مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر بخصوص روسیه و ترکمنستان، ابراز کرد: این استان یکی از قطب های خوب صادرات است، بنابراین نیاز بوده تا موانع تولید برطرف شود.

رحمانی با اشاره به محوریت صادرات امسال بر صادرات غیر نفتی افزود: با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد تولیدکنندگان، صنعتگران و کسانی که در امر صادرات هستند باید به سراغ مازاد تولیدات کشور بروند.

وی با تاکید بر اهمیت و مهم بودن بازار داخلی، خاطر نشان کرد: حوزه بسته بندی یکی از معضلات بخش صادرات کشور است که باید در این خصوص به سمت سورتینگ و بسته بندی رفت و درباره محصولی همچون برنج نیز برند سازی شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر مازندران 3 هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا داشته که 700 طرح بالای 60درصد پیشرفت داشته و 20 هزار شغل ایجاد می کند، تصریح کرد: استاندار مازندران باید به اتمام این طرح ها بخصوص آنهایی که بالای 60 درصد پیشرفت داشته است، توجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار