رخشانی مهر خبر داد: اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به ساخت پروژه‌های آموزشی در مسجد سلیمان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به ساخت پروژه‌های آموزشی در مسجد سلیمان در سال‌های گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی مهر خبر داد: اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به ساخت پروژه‌های آموزشی در مسجد سلیمان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی مهر در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: ساختمان‌ها از نظر مقاومت در برابر زلزله به ۴ دسته تقسیم می‌شوند و مدارس در رده سوم و ساختمانی مثل بیمارستانها و استانداری از نظر استحکام در رده اول قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر ساختمان‌ها محکم‌تر باشد باید هزینه بیشتری نیز صرف ساخت و‌ پایداری آن‌ها شود. بر اساس استانداردهای فعلی که ساختمان‌های مدارس بر اساس آن طراحی می‌شوند، این ساختمان‌ها باید در هنگام زلزله بر سر دانش آموزان ریزش نکند و در صورت ترک خوردن باید پس از وقوع زلزله تخریب و بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی ساختمان‌های مدارس با همکاری متخصصان دانشگاهی انجام می‌شود، گفت: نوسازی مدارس در حوزه مقاوم سازی مدارس به خوبی عمل کرده است و طی سه سال گذشته موفق به کسب جایزه ایمن‌سازی بناها از سوی کشور ژاپن شد.

رخشانی مهر با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: در جریان زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه تخریب شد اما بر سر دانش آموزان آوار نشد. مدارس تخریب شده در کرمانشاه نوساز نبودند و تمام مدارسی که در کرمانشاه جمع آوری شد در لیست مدارس تخریبی قرار داشتند و به جای آنها ۱۶۰ مدرسه جدید ساخته شد.

وی در پایان اظهار کرد: طی سالهای گذشته ۲۵ میلیارد تومان به ساخت پروژه های آموزشی در مسجد سلیمان اختصاص یافته است که این امر نشانه توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به شهرستان مسجد سلیمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار