رئیس ستاد انتخابات کشور: مجریان انتخابات از هر گونه قانون‌گریزی جلوگیری کنند

تهران (پانا) -رئیس ستاد انتخابات کشورتاکید کرد که مجریان انتخابات باید به قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند و از هر گونه قانون گریزی در این رابطه جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۹۴۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد انتخابات کشور: مجریان انتخابات از هر گونه قانون‌گریزی جلوگیری کنند

به گزارش وزارت کشور، جمال عرف در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان غربی که با حضور استاندار، معاونین استاندار، فرمانداران و بخشداران استان در محل استانداری برگزار شد، گفت: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت، ارکان اساسی و مبنایی انتخابات در جمهوری اسلامی است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات سال جاری باید این ۴ رکن را سرلوحه خود قرار دهند؛ وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در خصوص دو رکن امنیت و سلامت انتخابات وظیفه ذاتی دارند و در خصوص دو رکن مشارکت و رقابت نیز وظیفه ملی دارند که با تمام توان و مبتنی بر دو اصل بیطرفی و قانونمداری، به انجام وظیفه می پردازند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه از فرمانداران، بخشداران و مجریان انتخابات خواست بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات که تمامی دستگاه ها و نهادها را ملزم به همکاری و همراهی با متولیان انتخابات نموده، تمام ظرفیت های موجود را در جهت برگزاری انتخاباتی شکوهمند و با حضور حداکثری مردم به کار گیرند.

وی توجه به سیاست های کلی انتخابات را نیز مورد تاکید قرار داد و از مجریان و دست اندرکاران انتخابات خواست ضمن مطالعه دقیق این سیاست ها، از این ظرفیت قانونی نیز برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات استفاده نمایند.

عرف در ادامه‌ گفت: مجریان انتخابات به هیچ وجه نباید اقدامی را که در آن شائبه ای وجود داشته باشد انجام دهند؛ ما به عنوان مجری انتخابات صرفا باید قانون را ملاک عمل قرار داده و به دور از هر گونه جانبداری و اعمال سلیقه، فضا را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: آراء مردم امانت و حق الناس است؛ لذا همه ما وظیفه داریم ضمن صیانت از آرای مردم، اجازه ندهیم اعتماد عمومی در این خصوص خدشه دار شود.

عرف به رکن مهم قانون و قانونمداری در برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: مجریان باید به قوانین انتخابات اشراف کامل داشته باشند و از هر گونه قانون گریزی در این رابطه جلوگیری کنند.

او با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت ارتقا نشاط اجتماعی نیز گفت: ارتقا نشاط اجتماعی در افزایش مشارکت عمومی بسیار موثر است و این نکته ای است که مسئولان استانی و شهرستان ها باید مورد توجه قرار دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با امنیت انتخابات گفت: بی تردید با تلاش و همت مسئولان کشور و استان ها، فضای امن موجود در کشور استمرار خواهد یافت و اجازه نخواهیم داد مشکل یا خلل امنیتی در برگزاری انتخابات سال جاری اتفاق بیفتد.

سلامت انتخابات موضوع دیگری بود که رییس ستاد انتخابات کشور آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمل به قانون مهم ترین راهکار حفظ سلامت انتخابات است؛ بنابراین به هیچ وجه مجریان انتخابات نباید بر اساس ظن و گمان و پیشداوری رفتار کنند و یا اقدامی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار