علی رمضانی: نقش شورای دانش آموزی در مدارس نباید تزئینی باشد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بر نقش شوراهای دانش‌آموزی تاکید کرد چراکه 9 میلیون دانش آموز در انتخابات شوراهای دانش آموزی مشارکت داشتند.

کد مطلب: ۹۴۱۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
علی رمضانی: نقش شورای دانش آموزی در مدارس نباید تزئینی باشد

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، علی رمضانی در حاشیه همایش ملی شوراهای برگزیده دانش‌آموزی سراسرکشور که در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزارشد، افزود: یکی از دغدغه‌های جدید در حوزه شورای دانش آموزی این است که بتوانیم شرایطی را در واحدهای آموزشی فراهم کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند نقش بپذیرند و به عنوان یکی از ارکان مدرسه همکار معلمان و مدیران باشند.

او به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد زمینه حضور دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: بیش از 9 میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراها مشارکت داشتند و بیش از 700 هزار نفر به عضویت شوراها در آمده‌اند لذا در عرصه اجتماعی دانش‌آموزان می‌توانند نقش ویژه‌ای در گام دوم انقلاب به همراه تشکل‌های دانش‌آموزی داشته باشند.

رمضانی اشاره کرد: امسال با توجه به شعار سال برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه حمایت از کالاهای ایرانی داریم، همچنین برنامه زندگی به سبک روح الله در قالب طرح آیینه زمان و طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها را با مشارکت دانش‌آموزان در سطح کشور برگزار کردیم.

او ادامه داد: مسئولیت این کار را به دانش‌آموزان حوزه شورای دانش‌آموزی سپردیم، این مسیری که شوراهای دانش‌آموزان انتخاب کردند و در قالب، انجمن سبک زندگی و انجمن حمایت از کالاهای ایرانی فعالیت کردند لذا ما این موارد را رصد کردیم و انجمن‌هایی که موفق بودند، گزینش و در منطقه، استان و نهایتا کشور به عنوان شوراهای برتر انتخاب و به اردوی اصفهان دعوت کردیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اشاره کرد: در همین راستا اردوی دانش‌آموزی دختران در رامسر برگزار می‌شود لذا با ادامه این مسیر می‌خواهیم دانش‌آموزانی که از این توانایی بالقوه برخوردار هستند به عنوان کنش گران اجتماعی در مدرسه و در جامعه فعال شوند بنابراین آموزش‌های ویژه‌ای به آنها داده شود تا بر مهارتشان افزوده شود.

او اضافه کرد: در این همایش سه روزه کلاس‌هایی با موضوعاتی از جمله؛ حقوق شهروندی، فضای مجازی، شورای دانش‌آموزی و گام دوم انقلاب و همچنین در زمینه مهارت آموزی در حوزه هلال احمر در نظر گرفتیم و با استفاده از اساتید به نام و توانمندی که در این زمینه دانش داشته اند سعی کردیم آموزش‌های ویژه‌ای به دانش‌آموزان ارائه دهیم تا آنها به عنوان سفیران ما در واحدهای آموزشی فعالیت کنند.

رمضانی گفت: امسال با سه انجمن این کار را شروع کردیم و در سال بعد این سه انجمن در کنار انجمن‌های دیگر در حوزه فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت تا مدارس در حوزه فضای مجازی فعال باشند.

او از بهره مندی دانش‌آموزان در زمینه برگزاری اردوها از سال آینده خبر داد و افزود: انتظار داریم مدیران واحدهای آموزشی فضا را برای فعالیت دانش‌آموزان فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها وفضاهای پرورشی اشاره کرد: بر اساس آیین نامه شورای عالی آموزش و پرورش (ماده هجده ) شورای دانش‌آموزی مدرسه به عنوان یکی از ارکان مدرسه است و باید در جلسات مدیران، دبیران و انجمن اولیا و مربیان حضور داشته باشند و به عنوان نماینده دانش‌آموزان امور مربوطه را پیگیری کنند.

او در خصوص تحقق اهداف شورای دانش‌آموزی اذعان کرد: بر اساس اهدافی که برای شورای دانش‌آموزی در سال 79 تعریف شده و بر اساس پتانسیلی که دانش‌آموزان دارند هنوز نتوانستیم به نیازهای دانش‌آموزان پاسخ دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار