رسمیت دادن برنامه های پرورشی درچارچوب سند تحول بنیادین

سرپرست آموزش و پرورش مراغه گفت:برنامه های پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین خواهد بود.

کد مطلب: ۹۴۱۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رسمیت دادن برنامه های پرورشی درچارچوب سند تحول بنیادین

محمود رضایی در جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه گفت: عملی شدن برنام های پرورشی متناسب با روز و نیازهای نسل جدید ،در تربیت فرزندان مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های پرورشی و تربیتی هم در داخل و خارج از مدرسه اتفاق می افتد ،افزود :برنامه پرورشی برای تاثیر گذاری و کاربردی بودن نیاز به همفکری و مشارکت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های این حوزه کلیشه ای و سلیقه ای نخواهد بود ،اظهار کرد: رسمیت برنامه های پرورشی و تربیتی از سالتحصیلی جدید بر اساس چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکید سند تحول بنیادین بر کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی و تربیتی است ،افزود : 75درصد برنامه های ذکر شده در این سند در چارچوب برنامه های پرورشی است که 51محور در این موضوع عنوان بندی شده است.

علی یزدانی افزود: خود شناسی ،خداشناسی ، ارتباط با خلق و ارتباط با طبیعت ،چهار ساحت پرورشی و تربیتی تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید برنامه های این حوزه در این راستا باشد.

وی ادامه داد: اجرای این 4ساحت ،نیازمند پنج عنصر عقل ،ایمان ،علم ،عمل و اخلاق است .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه در سالتحصیلی گذشته پرداخت و گفت: برپایی جشن تکلیف متمرکز برای دوهزار دانش آموز دختر ،برپایی جنگ شادی در ایام دهه مبارک فجر برای 24هزار دانش آموز ، جذب 450قرآن آموز در دارالقرآن ها ،اجرای همایش طرح حفظ جزء30قرآن و اجرای همایش و کلاس های آموزشی با عنوان مادحین دانش آموز از جمله برنامه های شاخص حوزه پرورشی و تربیت بدنی این مدیریت است.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه بیش از 9هزار نفر در برنامه های فرهنگی اردوگاه المهدی (عج) شرکت کرده اند ،افزود: از اول سال جاری ، چهار هزار و 803 دانش آموز و معلم مقطع ابتدایی ، سه هزار و 236نفر معلم و دانش آموز متوسطه دوره اول و دوم از امکانات و خدمات این اردوگاه بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت ،هزار و 180 از سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی و همچنین 50خانواده فرهنگی در این اردوگاه حضور یافته اند.

وی ادامه داد: اجرای دوره های توانمند سازی مدیران و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی ، توسعه دارالقرآن ها ی آموزش و پرورش و استفاده بهینه و اثر بخش از مجموعه های ورزشی از جمله برنامه های آتی حوزه پرورشی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار