شهردار مشهد در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش شاهنامه در مقاطع پیش دبستانی و دبستان تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت های تربیتی شاهنامه در نظام آموزشی کشور

مشهد (پانا) - شهردار مشهد در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با عنوان "آموزش شاهنامه در مقاطع پیش دبستانی و دبستان" بر لزوم استفاده از ظرفیت های تربیتی شاهنامه در نظام آموزشی کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از ظرفیت های تربیتی شاهنامه در نظام آموزشی کشور

محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: آشنا کردن مردم با حکیم ابوالقاسم فردوسی و مفاهیم درون شاهنامه باید در راهبردهای اساسی فرهنگی قرار گیرد و معرفی فردوسی هم از لحاظ توسعه ابعاد کالبدی مانند حضور میهمانان در مجموعه توس و آرامگاه این حکیم فرزانه و همچنین از لحاظ توسعه ابعاد محتوایی و مطالب مانند تولید نرم افزارهای لازم برای پیشبرد درونی کردن این فرهنگ باید تقویت شود.

وی افزود: در مفاهیم شاهنامه بسیاری از فضائل انسانی، اخلاقی و مهارت های توسعه و پیشرفت دیده می شود و با توجه به اینکه این اثر جهانی به زبان فارسی نگاشته شده است می تواند در نظام آموزشی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کلایی تصریح کرد: خانواده ها باید در زمینه آموزش کتاب های ارزشمند و نفیسی همچون شاهنامه، بوستان، گلستان، قابوس نامه و بسیاری از کتب دیگر به دانش آموزان خود توجه ویژه ای داشته باشند تا موجبات ارتقاء رشد سطح سواد و ادراک آن ها را فراهم آورند.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: تفاهم نامه همکاری آموزش شاهنامه در مقاطع پیش دبستانی و پایه چهارم ابتدایی در برخی از مدارس نواحی هفت گانه مشهد و همچنین منطقه تبادکان از ابتدای مهرماه 98 اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش تدوین شده است و امیدواریم بتوانیم در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی قدم های مانا و ماندگاری را در استان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار