معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش

کودکان نباید بازیچه موسساتی شوند که به دنبال کسب درآمد هستند

شهرکرد(پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: استفاده از کتاب های کمک درسی و برگزاری آزمون های علمی و ذهنی در مدارس ابتدایی ممنوع است

کد مطلب: ۹۴۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کودکان نباید بازیچه موسساتی شوند که به دنبال کسب درآمد هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی مدیران منتخب مدارس ابتدایی چهارمحال وبختیاری افزود: مطابق مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری آزمون‌های مختلف ذهنی از جمله چرتکه و کانگورو و هر نوع آزمون برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی مغایر با اصول‌ تربیتی مورد تاکید سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش می باشد.

وی گفت: در نظام آموزشی جدید براساس سند تحول بنیادین اجازه داده نمی شود کودکان بازیچه سودجویی موسساتی شوند که به دنبال کسب درآمد هستند.

وی اظهار داشت: به رغم تاکیدهای زیاد مبنی بر مخالفت با برگزاری آزمون‌های مختلف و همچنین استفاده از کتاب های کمک آموزشی ,استفاده از تبلیغات صدا و سیما، یک کار ضد تربیتی است که این تبلیغات غلط خانواده‌ها را دچار سردرگمی می کند.

حکیم زاده افزود: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مجوزهایی که تا پیش از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ورود کتاب‌های کمک آموزشی و این آزمون‌ها صادر شده است، بی اعتبار محسوب می‌شود.
وی با توجه به اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند فعالیت موسسات برگزار کننده آزمون‌های محاسبات ذهنی بیرون از مدرسه را نظارت و کنترل کند، اظهار داشت: این وزارتخانه در راستای نظارت بر فعالیت مدارس و آگاهی رساندن به خانواده‌ها در راستای ممنوعیت برگزاری این آزمون‌ها هموراه تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس ابتدایی نباید جولانگاه آزمون و مسابقه باشد، گفت: باید در دوران ابتدایی مهارت و خلاقیت کودکان را تقویت کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به جذب واقعی کلاس اولی ها و نوآموزان پیش دبستانی در استان چهارمحال و بختیاری که بالاتر از میانگین کشوری است، اشاره کرد و گفت: در این استان با توجه به سخت گذر بودن و مشکلات ترددی در بسیاری از مناطق نرخ پوشش تحصیلی ۹۹.۱۲ درصد در کلاس اول و ۹۲.۷ درصد در مقطع پیش دبستانی است.

وی به خشونت زدایی همه جانبه در مدارس تاکید کرد و گفت: اجرای خشونت های کلامی و فیزیکی که بر اثر ناآگاهی ها اتفاق می افتد باید از فضای مدارس برداشته شود.

مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست به پوشش تحصیلی بالای ۹۹ درصد و انسداد بیسوادی در مدارس و همچنین اجرای طرح های مختلف از جمله طرح تدبیر و اجرای برنامه های مختلف در مقطع ابتدایی در راستای اجرای سند تحول بنیادین در استان اشاره کرد و گفت: طرح تدبیر در همه مدارس ابتدایی استان به خوبی در دست اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار