شاخص بورس وارد فاز اصلاح می شود

تهران (پانا) - یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اصلاح شاخص بورس گفت: بازار سرمایه تا ۲ هفته آینده نیاز به استراحت دارد و ارزش معاملات نسبت به ماه های گذشته کاهش پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شاخص بورس وارد فاز اصلاح می شود

مجید محمدعلیزاده آرانی امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات امروز بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: امروز بازار در مسیر صعودی قرار گرفت و به کانال ۲۵۲ هزار ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در بازار امروز شرکت‌های وابسته به گروه پالایشگاهی تأثیرات خوب و مثبتی را در افزایش شاخص داشتند، گفت: علت این موضوع مربوط به ارائه گزارش‌های مطلوب و معقول شرکت‌های پالایشگاهی است که زمینه رضایتمندی سهامداران را فراهم و باعث اقبال گروه پالایشگاهی و پتروشیمی‌ها در بازار امروز شد.

به گفته محمدعلی زاده آرانی، اکنون بازار تحت تأثیر نوسانات لحظه‌ای قرا گرفته و نمی‌توان پیش بینی چندان دقیقی را از این بازار ارائه داد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در بازار هفته‌ای که گذشت شاخص دو روز با افت و ریزش همراه بود افزود: در کل روند معاملات در ماه تیر نسبت به خرداد ماه با رشد حدود هشت درصدی و افزایش بیش از ۱۸۰۰و احدی نسبت به خردادماه روبرو بود که این موضوع به دلیل برگزاری مجامع و تقسیم سود معقول و مناسب شرکت‌ها در مجامع بود و سهامداران نسبت به سودهای دریافتی رضایت خاطر داشتند.

وی با بیان اینکه گزارش ۳ ماه شرکت‌ها نمی‌تواند ملاک خوبی برای مقایسه و ارزیابی عملکرد شرکت‌ها با دوره مشابه سال قبل باشد، افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی شرکت‌ها مطلوب بوده اما این گزارش‌ها در مقایسه با گزارش‌های مدت مشابه سال گذشته تا حدودی گمراه کننده است، علت آن مربوط به نرخ دلار و افزایش بهای تمام شده و کالا و خدمات است که در آن زمان با نوسان زیادی همراه بود.

محمدعلیزاه آرانی گفت: قیمت‌ها در سه ماه چهارم سال ۹۷ و سه ماه نخست سال ۹۸ رشد بسیاری را نسبت به ۳ ماه نخست سال ۹۷ تجربه کرد که این موضوع در گزارش‌های سه ماه شرکت‌ها بی تأثیر نیست و باید در نظر گرفته شود.

محمدعلیزاه آرانی معتقد است که تاکنون شرکت‌های کوچک بیشتر مورد توجه و اقبال سهامدارن قرار گرفتند و رشد بیشتری را در این گروه‌ها نسبت به دیگر صنایع شاهد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می‌رسد از این پس شرکت‌های بزرگ، هلدینگ ها و شرکت‌های سرمایه گذاری به دلیل برخورداری از تحلیل‌های بنیادی قوی و گزارش‌های مثبتی که ارائه می‌دهند، در مسیر رشد و حرکت قرار گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان روند بازار در روزهای آینده را پیش بینی کرد و افزود: معاملات بازار از تب و تاب ماه گذشته افتاده و نمی‌توان شدت رشدی را که در ماه تیر و خرداد شاهد بودیم، برای ماه مرداد و شهریور متصور باشیم و ارزش معاملات نیز کاهشی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار