برگزاری کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور

نیشابور (پانا ) - دانشکده علوم پزشکی نیشابور همایش بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان را آبان ماه سال جاری برگزار می کند.

کد مطلب: ۹۴۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنفرانس بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان در نیشابور

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی نیشابور در نشستی که به منظور هم اندیشی و هم افزایی در خصوص این کنفرانس برگزار شد گفت: آموزش و درمان از سیاست های کلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

اباصلت برجی ادامه داد: «بین المللی سازی آموزش» و « آموزش پاسخ گو » از جمله ماموریت هایی است که در راستای سیاست کلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.

این عضو هیئت علمی هم چنین گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور در میان دانشگاه ها و دانشکده های تیپ سه در سراسر کشور به دلیل فعالیت ها، مشارکت های علمی و تخصصی و احداث مرکز پزشکی ناباروری و سلامت مادر و جنین شمس شرق رتبه اول را در بین المللی سازی آموزش دارد.

او در ادامه برگزاری همایش بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ را در راستای ماموریت بین المللی سازی دانشکده بیان کرد و افزود: در این همایش متخصصان مختلف از ایران و کشور های دیگر حضور دارند و پیشگیری و درمان اختلالات مفصل هیپ نوزادان به پزشکان و متخصصان آموزش داده می شود.

در ادامه معاون درمان دانشکده برگزاری همایش بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ و کارگاه های آموزشی در این زمینه را در تشخیص زودهنگام، کاهش هزینه های درمانی، درمان ساده تر و با صرفه تر موثر دانست و از سونوگرافی هیپ به عنوان بهترین روش تشخیصی و پیشگیری بیماری دررفتگی مادرزادی لگن یاد کرد.

محمدصادق دشتی با اشاره به حضور متخصصان از گروه های تخصّصی رادیولوژی و سونوگرافی، اطفال و ارتوپدی از سراسر کشور بر تلاش جدّی همه دست اندرکاران برای برگزاری باشکوه این همایش تأکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این کارگاه علمی و آموزشی سونوگرافی هیپ این متخصّصان بتوانند عارضه دررفتگی مادرزادی لگن را در نوزادان همان بدو تولد تشخیص و نسبت به درمان بموقع اقدام کنند.

نشست هم اندیشی برگزاری همایش بین المللی سونوگرافی مفصل هیپ نوزادان با حضور معاون درمان و آموزش دانشکده علوم پزشکی نیشابور و پزشکان متخصص رادیولوژی، اطفال و ارتوپد در سالن همایش های مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم صبح روز چهارشنبه دوم مرداد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار