مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛

موزه ملت، ویترینی از هدایای پنج قاره جهان است

قزوین (پانا) - آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، گفت: موزه هدایای علی‌اکبر صالحی با عنوان موزه ملت که شامل هدایای نفیسی از کشورهای مختلف جهان است، به ثبت میراث فرهنگی کشور رسیده و مورد توجه گردشگران است.

کد مطلب: ۹۴۱۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
موزه ملت، ویترینی از هدایای پنج قاره جهان است

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رشوند آوه ضمن اعلام این خبر گفت: موزه هدایای رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، با سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین و به مساحت ۶۶۰ متر مربع در شبستان حیاط شترخان مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدالسلطنه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این موزه، آثار اهدایی به دکتر صالحی در زمان حضور در وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از کشورهای مختلف پنج قاره جهان، به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این مجموعه، بیش از ۴۰۰ شیء نفیس، لوح‌های تقدیر و قاب عکس در معرض دید عموم قرار دارد. از جمله این اشیاء نفیس می‌توان به صنایع دستی، سکه، نقاشی، تابلو فرش، بشقاب، مجسمه، گلدان و... اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری و معرفی پتانسیل‌های این شهر برای جذب مسافران داخلی و خارجی از راه‌های مختلف مانند مرمت و احیای بناهای تاریخی، برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و... دارد که نمونه این امر با همراهی دکتر صالحی در قالب راه‌اندازی موزه ملت به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: موزه هدایای دکتر صالحی در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ به همت شهرداری و با حمایت استانداری قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مدرسه تاریخی امیرکبیر واقع در خیابان هلال‌احمر افتتاح شد. در زمستان سال ۱۳۹۷ و با توجه به ظرفیت فضایی، کاربری گالری در شبستان شترخان، تسهیل بازدید، حجم بالای حضور گردشگران و معماری و چیدمان ویژه فضایی، موزه ملت به مجموعه سعدالسلطنه انتقال یافت که این امر سبب افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان شده است.

رشوند آوه در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در تلاش برای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران است که مجموعه سعدالسلطنه نیز یکی از مهم‌ترینِ آنها محسوب می‌شود و ثبت جهانی این مجموعه می‌تواند گامی موثر در معرفی هر چه شایسته‌تر این فضای تاریخی به گردشگران باشد.

این مقام مسئول در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با ثبت جهانی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و راه‌اندازی بازار جهانی صنایع دستی در این فضا، بتوان برگ زرینی در رونق صنعت گردشگری کهن‌شهر قزوین رقم زد.

لازم به ذکر است؛ موزه ملت همزمان با حضور علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و هم‌اکنون در معرض دید عموم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار