آغاز رقابت بیش از 900 معلم در جشنواره های نوآوری و آزمایشگاهی از 12 مرداد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سومین دوره جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری در روزهای 12 تا 14 مرداد به میزبانی شهر مشهد خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت بیش از 900 معلم در جشنواره های نوآوری و آزمایشگاهی از 12 مرداد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، مرضیه مسگرزاده به ارسال شیوه‌نامه و راهنمای عملی اجرای جشنواره، تشکیل کمیته‌های برنامه‌ریزی در استان‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی سرگروه‌ها و دبیران از سوی روسای ادارات تکنولوژی و گروههای آموزشی اشاره کرد و برگزاری این جشنواره را زمینه‌ساز شکلگیری یک جریان مهم آموزشی دانست.

او ادامه داد: «در مرحله اول در سراسر کشور، 19507 نفر معلم در قالب 6851 تیم در این جشنواره شرکت کردند که پس از مراحل پیش‌بینی شده، 840 نفر از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان­ ها به دفتر آموزش دوره اول متوسطه معرفی شدند. طبق شیوه‌نامه جشنواره، هر استان می توانست در هر محور 3 اثر برگزیده را برای ورود به مرحله کشوری به ستاد معرفی کند. در اولین مرحله داوری، آثار از سوی متخصصان رشته‌های درسی ارزیابی شد و 94 اثر پس از کسب تاییدیه علمی، به مرحله کشوری راه یافت.»

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «مرحله کشوری این جشنواره از تاریخ 12 تا 14 مرداد در شهر مشهد برگزار خواهد شد. در این مرحله غیر از ارائه آثار از سوی منتخبان، در سه پنل آموزشی، استادان و کارشناسان برنامه­ ریزی درسی آثار را نقد و بررسی می کنند و در روز پایانی از نفرات برگزیده قدردانی خواهد شد.»

مسگرزاده همچنین به اجرای مرحله کشوری دومین دوره‌ مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی اشاره کرد و گفت: «7492 نفر از معلمان در قالب 3746 تیم در این مسابقات شرکت کردند و 64 نفر در 32 تیم دو نفره به مرحله کشوری راه‌ یافتند. برگزیدگان این مسابقات نیز به‌صورت همزمان با جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری، در مشهد مقدس رقابت می‌ کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار