معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان تاکید کرد:

ضرورت آموزش مهارت محور و فراهم کردن زیرساخت های کار آفرینی

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: لازم است تا نسبت به اجرایی کردن سند تحول بنیادین و آماده کردن زیرساخت های کار آفرینی و آموزش مهارت های زیرساختی اهتمام ویژه شود.

کد مطلب: ۹۴۱۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش مهارت محور و فراهم کردن زیرساخت های کار آفرینی

«مهین منافی» با تبریک روز ملی کارآفرینی، آموزش فنی و حرفه ای و هفته ملی مهارت را به تمامی متولیان تعلیم و تربیت و تلاشگران عرصه آموزش های فنی و حرفه ای استان به ویژه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش افزود: امید است در سالی که سمت و سوی اهداف آموزشی به مهارت افزایی و رسیدن از دانایی به توانایی برای تحقق بخشیدن به تاکیدات مقام معظم رهبری است به اجرایی کردن سند تحول بنیادین و آماده کردن زیرساخت های کار آفرینی و آموزش مهارت های زیرساختی اهتمام ویژه شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اضافه کرد: این موضوع مهم باید از طریق برنامه ریزی هوشمندانه و هدایت صحیح دانش آموزان پایه نهم به عرصه آموزش های مهارتی در راس برنامه های آموزش متوسطه استان امکان پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: امید است تمام تلاش دست اندر کاران تعلیم و تربیت استان با همیاری و همراهی معاون آموزش متوسطه جهت تحقق بخشیدن به این اهداف معطوف گردد.

منافی بیان کرد: پایش رشته ها، توسعه رشته هایی که زیر ساخت انها در استان موجود است و تسهیل در فرایند مهارت آموزی و استفاده از پتانسیل سایر دستگاه ها در دستور کار اداره آموزش های فنی حرفه ای و اموزشهای مهارتی استان قرار دارد؛ تا ضمن براورد اهداف توسعه ای کشور توسعه متوازن رشته ها ، استان اذربایجان غربی به یک استان کار آفرین و مهارت محور چرخش پیدا کند.

وی گفت: توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش ، پررنگ کردن برنامه های کیفیت بخشی در قالب جشنواره و مسابقات و بسیاری از اقدامات دیگر که در این راستا در دستور کار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اضافه کرد: سالتحصیلی گذشته بیش از 33هزار دانش آموز استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول تحصیل بودند.

منافی از فعالیت 262 هنرستان در سطح استان خبر داد و گفت: سال گذشته 1790 کلاس درس در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش استان تشکل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار