رنگ مدال سنگ وزن ایران در المپیک 2012 تغییر کرد؛ کمیل قاسمی به طلای المپیک لندن رسید

(پانا) – کمیته بین‌المللی مبارزه با دوپینگ به قطعیت لازم برای مثبت اعلام کردن آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف رسیده است. بدین ترتیب کمیل قاسمی صاحب مدال طلای المپیک 2012 لندن خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۱۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رنگ مدال سنگ وزن ایران در المپیک 2012 تغییر کرد؛ کمیل قاسمی به طلای المپیک لندن رسید

کمیل قاسمی که کمتر از یک ماه پیش در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد رسما از دنیای کشتی خداحافظی کرد، یکبار دیگر شاهد تغییر رنگ مدالش در المپیک خواهد بود.

در جریان مسابقات المپیک 2012 در مسابقه فینال داویت مودزماناشویلی از گرجستان مقابل آرتور تایمازوف از ازبکستان یک بر صفر شکست خورد و کمیل قاسمی از ایران همراه با بیلیال ماخوف از روسیه صاحب مدال برنز مشترک شدند.

ابتدا اوایل سال 2016 اعلام شد که آزمایش دوپینگ داویت مودزماناشویلی آزادکار گرجستانی مثبت اعلان شده است و در نهایت مدال نقره از او پس گرفته شده و به صورت مشترک به قاسمی و ماخوف رسید اما شب گذشته رویترز و بی‌بی‌سی با انتشار گزارشی از تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی خبر دادند.

براساس اعلام رویترز و بی‌بی‌سی، پس از بررسی مجدد نمونه آزمایش آرتور تایمازوف، کمیته بین المللی مبازه با دوپینگ (وادا) به قاطعیت رسیده است که آزاد کار ازبکستانی در این رقابت‌ها دوپینگ کرده است و مدال خود را از دست خواهد داد.

بدین ترتیب مدال طلای المپیک 2012 به صورت مشترک به کمیل قاسمی و بیلیال ماخوف رسید و تا چند روز دیگر باید مدال این آزادکار تحویل کمیته بین‌المللی المپیک شود تا این نهاد مدال‌های قاسمی و ماخوف را برای آنها ارسال کند. مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ تایمازوف همچنین باعث شد تا تراول دلاگنف از آمریکا و دائولت شابانابزی از قزاقستان که در لندن به صورت مشترک پنجم شده بود، به مدال نقره مشترک برسند و چولونبات از مغولستان صاحب مدال برنز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار