کاظمی: شوراهای دانش آموزی نماد تکریم و احترام دانش آموز است

اصفهان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار پانا از ایجاد محتواهای آموزشی برای دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: شوراهای دانش آموزی نماد تکریم و احترام دانش آموز است

علیرضا کاظمی در خصوص نقش شوراهای دانش آموزی گفت:شوراهای دانش آموزی می توانند نقش های مهمی را در بخش های مختلف ایفا کنند و می توانند ماموریت های متفاوتی را در حوزه های آموزشی و پرورشی بر عهده بگیرند. یکی از ابعاد مهم این موضوع این است که شوراهای دانش آموزی می توانند حلقه اتصال مدیران و معلمان مدرسه به اولیا و دانش آموزان باشند و مطالبات خانواده ها و دانش آموزان را به معلمان منتقل کنند و برعکس مطالبات معلمان را به اولیا و دانش آموزان منعکس نمایند.

وی در ادامه گفت: امروزه جامعه دانش آموزی از فقدان مهارت های کافی در حوزه ارتباطی،اجتماعی و کارجمعی رنج می برد. شورای دانش آموزی به عنوان یکی از سه شورای قانونی مدرسه، نقش قانونی دارد و می تواند منشا شور و نشاط و توسعه توانمندی های دانش آموزان باشد.

کاظمی افزود:شورای دانش آموزی نوعی تمرین دموکراسی در مدرسه است که در آینده دانش آموز وقتی وارد جامعه می شود بداند باید برای تعیین سرنوشت خود حساس باشد،تحلیل کند و بتواند نقش مهمی در تصمیمات جامعه ایفا کند. شورای دانش آموزی نماد تکریم و احترام به دانش آموز و نماد توجه به جایگاه و نیازهای دانش آموز در جامعه است. اما در کنار این کارکرد های اصلی شوراهای دانش آموزی،نقش های فرعی و حاشیه ای دیگری نیز دارد. بطور مثال کاهش آسیب های اجتماعی. می توان مدیریت فعالیت های فرهنگی، قرآن،نشاط آور و شادی بخش را به شوراهای دانش آموزی واگذار کرد که لازمه این موضوع میدان دادن به دانش آموزان در مدارس و باور کردن دانش آموزان توسط مدیران مدرسه است.

کاظمی با اشاره به نقش دانش آموزان در سند تحول گفت: یکی از راهکار های سند تحول برای شکل گیری تربیت، مشارکت و نقش پذیری دانش آموزان است. با مشارکت و شعار هر دانش آموز یک نقش، می توان به دانش آموزان نقش بدهیم و از طریق این نقش دادن به دانش آموزان حس مسئولیت پذیری را که مهمتری عنصر تربیتی در دانش آموزان است را نهادینه کنیم. جوهره سند تحول بنیادین برای دستیابی به اهداف آن مشارکت است و مشارکت دانش آموزان اساسی ترین و مهمترین رکن در آموزش و پرورش است.

کاظمی در پایان با اشاره به انتخاب اصفهان برای میزبانی شوراهای دانش آموزی گفت: ظرفیت های فرهنگی،هنری و گردشگری که در اصفهان وجود دارد در هیچ شهر دیگری وجود ندارد. دانش آموز با حضور در استان اصفهان با بهترین مناظر طبیعی،جلوه های تاریخ تمدن کشور،بهترین جلوه های معماری و هنرهای دستی روبرو می شود که خود باعث ایجاد انگیزه،نشاط و شادابی میان دانش آموزان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار