دیزنی با «اونجرز» و «شیرشاه» بر گیشه فرمانروایی می‌کند

تهران (پانا) –فیلم‌های کمپانی دیزنی تابستان امسال با فروش رکوردشکن خود این کمپانی را حاکم بلامنازع گیشه کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دیزنی با «اونجرز» و «شیرشاه» بر گیشه فرمانروایی می‌کند

به گزارش وایرد، فیلم ابرقهرمانی «اونجرز» (انتقام‌جویان) و انیمیشن «شیرشاه» که این روزها در سینماهای دنیا اکران می‌شوند دو محصول جدید کمپانی فیلمسازی دیزنی هستند که تابستان امسال فروش خوبی را برای این کمپانی رقم زدند.

«شیرشاه» حاکم باکس آفیس در آخر هفته

آخر هفته گذشته بازسازی جدید دیزنی از انیمیشن پربیننده «شیرشاه» (The Lion King) با فروش 185 میلیون دلاری در اکران افتتاحیه همگان را حیرت‌زده کرد و در مدت کوتاه 10 روز نمایش توانست مرز نیم میلیارد دلار را پشت سر گذارد.

این فیلم، که نسخه جدیدی از انیمیشن کلاسیک دیزنی تولید سال ۱۹۹۴ است، در آخر هفته میلادی اخیر به فروش نزدیک به ۲۷۰ میلیون دلار در ۵۲ کشور جهان دست یافت و در تمامی بازارها از جمله روسیه، استرالیا و منطقه آمریکای لاتین رتبه صدرنشین گیشه شد.

«شیرشاه» به کارگردانی «جان فاوارو» توانست رکورد فروش آغازین بازسازی‌های کمپانی دیزنی را به نام خود ثبت کند که پیش از این به فیلم «دیو و دلبر» محصول ۲۰۱۷ با فروش ۱۷۴.۷ میلیون دلاری تعلق داشت. ««آلیس در سرزمین عجایب» نیز در سال ۲۰۱۰ با فروش آغازین ۱۱۶ میلیون دلاری در آمریکا کار خود را شروع کرد. «کتاب جنگل» هم که کارگردانی آن را نیز «جان فاوارو» بر عهده داشت در اولین هفته اکران در آمریکا ۱۰۳ میلیون دلار فروخت و «علاء‌الدین» با فروش ۹۱.۵ میلیون دلاری در آمریکا کار خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش جهانی ۹۸۸ میلیون دلار دست یافت.

رئال انیمیشن «شیرشاه» در میان تمامی آثار کمپانی دیزنی به غیر از محصولات مارول و لوکاس فیلم، رکورددار فروش آغازین در آمریکا (۱۸۵ میلیون دلار) است.

«شیرشاه» از طریق تکنیک‌های واقعیت مجازی ساخته شده و نتیجه آن یک فیلم کامپیوتری شده است. این فیلم را نمی‌توان به عنوان یک اثر انیمیشن با تعاریف سنتی قلمداد کرد و می‌تواند در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار شرکت کند. «دونالد گلاور»، «جیمز ارل جونز» و «ست روگن» از صداپیشگان نسخه جدید «شیرشاه» هستند.

«اونجرز» و عبور از رکورد «آواتار»

روز شنبه 20 جولای اعلام شد که فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers end game) با عبور از مرز فروش دو میلیارد و 800 هزار دلار، رکورد ده ساله فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون را شکست و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» به کارگردانی برادران روسو و بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم در مارول استودیوز تهیه شده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده است. این فیلم دنباله مستقیم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و همچنین دنباله فیلم‌های انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. فیلم‌نامه آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نگاشته‌اند و بازیگرانی که اکثر آن‌ها در فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول حاضر بوده‌اند، در این فیلم نقش‌های قبلی خود را تکرار کرده‌اند.

رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بردلی کوپر و جاش برولین از بازیگران فیلم جدید سری انتقام‌جویان هستند.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار