برگزاری چهارمین همایش ملی مهندسی، پزشکی و فناوری های نوین در شیراز

شیراز (پانا) _ رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری چهارمین همایش ملی و مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین از 22  مرداد ماه تا 25 مرداد ماه به میزبانی  دانشگاه علوم پزشکی در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین همایش ملی  مهندسی، پزشکی و فناوری های نوین در شیراز

علیرضا مهدی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی در ایران، تعیین اولویت‌های فناوری و هزینه کرد بر روی نیروی انسانی متخصص اهمیت بالایی پیدا کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز مسیر تحول به سمت دانشگاه نسل سوم با محوریت دانشکده فناوری‌های نوین را آغاز کرده است.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری همایش، مدرسه تابستانه نیز برگزار خواهد شد عنوان کرد : ما با برگزاری مدرسه‌ی تابستانه اهدافی را چون ایجاد انگیزه، آشنایی با تکنولوژی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در قالب نشست‌های تخصصی،کارگاه‌های آموزشی و بازدید از مراکز صنعتی و پزشکی را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه تا کنون 150 دانشجو در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند ادامه داد: شرکت‌کننده‌گان در این رویداد از استان‌های فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، بوشهر، اصفهان، گلستان و مازندران هستند.

او از رونمایی 10 محصول فناورانه پزشکی در این همایش خبر داد و تصریح کرد : این 10 محصول تجاری‌سازی و برندسازی شده و آماده فروش هستند .

در ادامه معاون مرکز رشد تجهیزات پزشکی از اعطای گواهینامه به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت : همایش ملی و مدرسه تابستانه تجهیزات پزشکی ابتدا در سطح استانی آغاز شد و در سال جاری در مرحله ملی برگزار گردید، امید داریم در سال آینده به مرحله بین المللی نیز برسد.

محمد مهربهشتی از رونمایی نمونه‌ای از نخ بخیه تولید شده ، خبر داد و در این باره بیان کرد: نخ بخیه یک محصول استراتژیک در ایران محسوب می‌شود به گونه‌ای که سالانه 240 میلیون واحد در سال در ایران نخ بخیه مصرف می‌شود .

مهربهشتی اضافه کرد: در ایران 4 کارخانه‌ تولید نخ بخیه وجود دارد که محصولات آنها کمتر از 20% از نیاز نخ بخیه ی کشور را تامین می‌کند به همین خاطر ما مجبور به واردات و خارج کردن ارز های دولتی هستیم.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام افراد تا یک هفته قبل از شروع همایش ادامه دارد، اضافه کرد : در این همایش از دستگاه ثبت نوار عضله با قابلیت‌های جدید رونمایی خواهد شد و برای بازار بین المللی و صادرات به بقیه کشورها عرضه می‌شود.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار