معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه۶ :

مهارت آموزی و کسب تخصص به منظور آشنایی دانش آموزان با بازار کار و تولید بسیار موثر است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه6 مشهد گفت: طبق آموزه های دینی تفریح به عنوان یک نیاز طبیعی و ضروری انسان بسیار مورد تاکید است. به همین منظور اوقات فراغت می‌تواند سنگ بنا و بستر ساز رشد و تعالی انسان در زمیه های مختلف از جمله تفکر و اندیشه, اموزش, خلاقیت, لذت و شادمانی شود.

کد مطلب: ۹۴۱۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی  و کسب تخصص به منظور آشنایی دانش آموزان با بازار کار و تولید بسیار موثر است

مهدی خلیلی در گفتگو با پانا گفت: فلسفه اوقات فراغت,اشنایی دانش اموز با انواع مهارت ها, و اموزش همراه با تکرار و تمرین است. ما این فعالیت را محدود به تابستان نمیدانیم. دانش اموز در سال تحصیلی به دلیل محدودیت زمان و گاها مکان, فرصت کافی برای یادگیری مهارت ندارد. این کارها مکمل فعالیت های دانش اموز در طول دوران تحصیل است و باید برای تمام فصول سال برنامه ریزی نمود.

وی افزود: کانون ها محلی مناسب برای مهارت اموزی است. ایده ال برنامه های ما, تحت پوشش قرار گرفتن همه دانش اموزان است. میزان موفقیت ما در این برنامه ها به مسایل مختلفی از جمله جذابیت پایگاه ها و میزان براورده شدن توقع دانش اموزان و اولیا بستگی دارد. ما افزایش 25 درصدی دانش اموزان نسبت به سال گذشته را در 9 پایگاه اصلی و 34 پایگاه اقماری داشتیم. استقبال در رشته های ورزشی به حدی زیاد بوده که با کمبود امکانات و فضا مواجه شدیم.

خلیلی معضل سیستم اموزش و پرورش را اموزش زدگی دانست و در ادامه گفت: اموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین به دنبال رفع رفع این نقص است. هدف ما تربیت تمام صاحتی دانش اموزان و فعال بودن انها در زمینه های مختلف است. به عنوان مثال دارالقران در بحث ایمانی و اعتقادی در حال جذب دانش امز است و ما به دنبال راه اندازی دومین دارالقران هستیم. سازمان دانش اموزی نیز در بحث فعالیت های اجتماعی بهترین نمونه است.

دبیر اوقات فراغت, ادامه داد: ما در چندین جلسه تخصصی با حضور کارشناس مسیولان فرهنگی هنری, قرانی, تربیت بدنی و فوق برنامه, برنامه ریزی برای تشکیل کلاس اوقات فراغت داشتیم. سه جلسه کلی با حضور مسیولین اداره برگزار شد. ضمن اینکه افتخار میزبانی افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت استان راداشتیم.

خلیلی شرکت در حداقل یک رشته ورزشی و هنری را به دانش آموزان توصیه کرد و گفت: از دست دادن سن نوجوانی به عنوان دوره طلایی زندگی ناراحت کننده است. ضمن اینکه هنرها به انسان شخصیت بخشیده و میتواند در زندگی یاریگرشان باشد. اموزش مهارت و کسب تخصصی به منظور اشنایی دانش اموزان با بازار کار و تولید با توجه به نیاز کشور نیز بسیار مهم و موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار