استاندار ایلام: برخی از تضییع حقوق کودکان در ایلام ناشی از بافت سنتی و عشیره ای استان است

ایلام (پانا) - استاندار ایلام امروز سه شنبه در همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک که با حضور وزیر دادگستری در استان ایلام برگزار شد ،برخی از تضییع حقوق کودکان تا 18 سال در ایلام را ناشی از نوع بافت فرهنگی برپایه زندگی سنتی و بومی در استان ایلام به ویژه در مناطق روستایی و عشیره ای دانست.

کد مطلب: ۹۴۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار ایلام: برخی از تضییع حقوق کودکان در ایلام ناشی از بافت سنتی و عشیره ای  استان است

قاسم سلیمانی دشتکی خاطر نشان کرد: آثار و لطمه های جنگ تحمیلی بعد از گذشت سال ها از پایان جنگ هنوز هم بر زندگی، روان و بافت اجتماعی مردم استان باقی مانده است به گونه ای که نسل های جدید نیز از این تبعات منفی دور نمانده اند.

وی ادامه داد.دو هزار کودک بازمانده از تحصیل و ۱۷۰ کودک کار (منهای کودکان ساکن در روستاها که در اراضی کشاورزی کار می کنند) استان ایلام شناسایی شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: برخی کودکان به صورت روزمره با مشکلات مختلفی چون والدین سالاری به ویژه پدرسالاری، کودک آزاری، ازدواج زودرس و کودک همسری، تحکم غیر منطقی به کودکان، ایجاد تضاد فرهنگی بین خانواده ها در گریز از زندگی سنتی به نیمه مدرنیته و ماهواره، بازماندن کودکان از تحصیل، اشتغال کودکان و ... روبرو هستند.

سلیمانی دشتکی گفت: یکی دیگر از مشکلات روحی و روانی کودکان زیر ۱۸ سال موضوع طلاق والدین است که نظر کودکان برای انتخاب زندگی با یکی از والدین گرفته نمی شود و این یک خلا عاطفی و روحی در جامعه است و همچنین وجود کودکان خردسال و نوزادان شیرخوار در زندان همراه با مادر زندانی از دیگر معضلات روانی کودکان است.

وی تاکید کرد: سلامت جسم و روح کودک، تحصیل و آینده وی از وظایف اصلی خانواده ها است و نقش دولت در این زمینه ثانویه و به نوعی حمایت گرانه است و خانواده ها در هر شرایطی باید نسبت به حقوق کودک آگاهی و اشراف داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار