در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مطرح شد:

برنامه ها و توفیقات آموزش و پرورش استان در چهار ماهه ابتدای سال 98

مشهد (پانا) - با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ها و توفیقات آموزش و پرورش استان در چهار ماهه ابتدای سال 98

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: تلاش در جهت تسریع و تسهیل ثبت نام دانش آموزان در اولویت امور آموزش و پرورش استان قرار دارد.

وی افزود: در سال گذشته در آموزش و پرورش استان قریب به دو هزار و ۱۱۴ پایگاه اوقات فراغت تابستانی مشغول به فعالیت بودند که خوشبختانه تعداد این پایگاه ها در تابستان سال جاری به دو هزار و ۵۰۰ پایگاه افزایش یافته و این پایگاه ها در جهت برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و ادبی فعالیت می کنند و اردوگاه ها، کانون ها و دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش همگی در تابستان فعال هستند چرا که اعتقاد داریم مدرسه در تابستان تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود.

خدابنده تصریح کرد: با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و همچنین کمک و مشارکت خیرین نیک اندیش، تعداد ۵۷۰ پروژه را در سال جاری در دست اجرا داریم و به امید خدا حدود هزار کلاس درس را تا ابتدای مهرماه 98 به افتتاح و بهره برداری خواهیم رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه مواردی همچون برگزاری مرحله استانی و کشوری المپیاد شایستگی محور و کسب رتبه نخست کشور، برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کل کشور با حضور بیش از ۴۰۰ قاری فرهنگی، برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی، برگزاری اردوهای بسیار تاثیرگذار و معنوی دانش آموزان زیارت اولی کشور، برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان سالم، اعزام تیم دوومیدانی دانش آموزان دختر خراسان رضوی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی کرواسی، برگزاری سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خواهر کشور و کسب عنوان قهرمانی هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران را گوشه ای از فعالیت ها و اقدامات این اداره کل در چهار ماه ابتدای سال 98 برشمرد.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود 16 هزار نفر نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت استان، تلاش های زیادی صورت گرفت و خوشبختانه افزایش قابل ملاحظه ای در سهمیه دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب استخدامی ماده ۲۸ در استان داشته ایم و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب بتوانیم این کمبود را مثل سال گذشته برطرف سازیم.

خدابنده گفت: قریب به هشت هزار نفر فرهنگی متقاضی نقل و انتقالات در استان هستند و در سامانه ثبت نام کرده اند و برای اولین بار این فرآیند به صورت شفاف در سامانه برای همه قابل رویت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از دو هزار دانش آموز سراسر کشور و همچنین برگزاری اردوی ملی دانش آموزان عشایر در هفته های آتی به میزبانی آموزش و پرورش استان خبر داد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی به تبیین طرح مرکز رشد کارآفرینی (مرکاپ) آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین مرکز رشد کارآفرینی به همت آموزش و پرورش خراسان رضوی با هدف کمک به هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای در جهت حمایت از ایده های شغلی آن ها و ورود به عرصه کارآفرینی، اشتغال، درآمدزایی و تولید محصول تاسیس شده است.

وی افزود: ایجاد زمینه توسعه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت و تشویق و ترغیب دانش آموزان به تحصیل در شاخه فنی و حرفه ای از دیگر اهداف طرح مرکاپ است و طرح فوق در چهار محور تربیت کارآفرین، شناسایی استعدادهای کارآفرین، حمایت از کسب و کارهای نوپا و همچنین توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی فعالیت می کند که در جهت ارتقاء و فراگیر شدن طرح فوق، نیازمند عزم جدی و حمایت و مشارکت سایر دستگاه های استان می باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار