شاخص مطلوبیت میکروبی آب شرب شهری آذربایجان‌غربی 100درصد است

ارومیه(پانا)-مدیر عامل آب وفاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه های فاضلاب شهری فعلی استان پاسخگو نیست.

کد مطلب: ۹۴۱۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شاخص مطلوبیت میکروبی آب شرب شهری آذربایجان‌غربی 100درصد است

رسول اکبری افزود: در حال حاضر 10 واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری در مدار بهره برداری قرار دارد و نیاز است این تعداد با توجه به جمعیت استان افزایش یابد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مجموع ظرفیت تصفیه خانه های شهری استان برابر 85میلیون مترمکعب در سال است تصریح کرد: با توجه به نیاز استان به افزایش تعداد تصفیه خانه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب با مطالعه و اجرای برنامه های ارتقا و توسعه در حال افزایش تعداد تصفیه خانه های فاضلاب است.

وی در خصوص ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: با شروع بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان پساب تصفیه خانه با رعایت استاندارد زیست محیطی به دریاچه ارومیه تخلیه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد 17 آزمایشگاه آب،17 تصفیه خانه آب و 112 سامانه گندزدایی در سطح استان وجود دارد یادآور شد: در سال گذشته شاخص میکروبی آب شرب شهری استان 100 درصد و شاخص مطلوبیت کلر باقی مانده 99.99 درصد بوده که بالاتراز میانگین کشوری است.

وی با تاکید به اینکه تامین و توزیع آب شرب همواره با هزینه سنگین و مشکلات فراوانی همراه بوده اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی سرمایه گذاری های قابل توجهی در تامین تصفیه خانه ،انتقال ،ذخیره و توزیع آب شرب شهری بعمل آورده و در حال حاضر یکی از آب های شرب با کیفیت و کمیت مطلوب را در کشور تامین می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار