پارلمان مشورتی زنان در 17 شهرستان آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ارومیه(پانا)-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان در 17 شهرستان استان اشاره کرد و گفت: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام‌مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

کد مطلب: ۹۴۱۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پارلمان مشورتی زنان در 17 شهرستان آذربایجان‌غربی تشکیل شد

پریسا علیلو امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه، آذربایجان‌غربی به عنوان سومین استان در کشور بوده که در سه ماه اخیر در ۱۷ شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است، اظهار کرد: شکل‌گیری پارلمان مشورتی زنان طرح ابتکاری از سوی خراسان رضوی بوده و برای کمک به رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز راه اندازی شده است.

وی افزود: ابداع کننده این پارلمان‌ها خراسان رضوی بود و از طریق معاونت زنان این استان عمومیت یافت و پس از آن در خراسان شمالی تشکیل شد و آذربایجان غربی نیز سومین استان تشکیل دهنده پارلمان‌های مشورتی زنان بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده است.

وی عنوان کرد: پارلمان‌های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشر در پنج گروه اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی و کمیسیون سلامت و حقوقی است.

علیلو تصریح کرد: شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای است و اولویت‌بندی براساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل بر اساس برنامه‌ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.

وی به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان اشاره کرد و گفت: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام‌مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار