۴۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی گواهی مهارت دریافت کردند

ارومیه(پانا)-مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ هزار نفر طی یک سال گذشته در استان گواهی مهارت دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی گواهی مهارت دریافت کردند

محسن مددی افزود: در این مدت ۶۵ هزار نفر در رشته های مختلف مهارتی آموزش دیده و ۴۰ هزار نفر از آنان موفق به گذراندن آزمون مربوطه شده اند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، زمینه حضور همه اقشار در دوره های آموزشی مهارتی در آذربایجان غربی مهیا شده و در حال حاضر جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالی‌بافان، روستاییان، خانواده‌های زندانیان، سربازان وظیفه و معتادان به موادمخدر این آموزش‌ها را دریافت می کنند.

وی بیان کرد: البته ظرفیت های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی بسیار بیشتر است ولی اقبال لازم از سوی شهروندان به ویژه جوانان در این خصوص وجود ندارد که این امر عاملی برای فقر مهارتی در استان به شمار می رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد بیکاران استان، بدون مهارت هستند و همین امر مهمترین عامل در نداشتن شغل مناسب برای آنهاست.

مددی گفت: این در حالی است که بسیاری از جوانان با حضور در کلاس های مهارتی، علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود، تبدیل به افراد کارآفرین نیز شده اند.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر ۲۰ مرکز دولتی، ۳۴۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در آذربایجان غربی فعالیت می کند که ۲۲۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در زمینه آموزش مهارت به بانوان، ۳۵ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ویژه آقایان و ۸۵ آموزشگاه نیز مشترک مخصوص آقایان و بانوان است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آموزش های مهارتی در ۴۲ رشته مختلف به هنرجویان آموزش داده می شود و اقشار مختلف مردم می توانند در این رشته ها ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار