برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند

دماوند(پانا) - جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با موضوعات عفاف، حیا و آداب شهروندی با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۴۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند

در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح ‌دماوندی امام جمعه دماوند عنوان کرد: فعالیت‌های محتوایی مانند ساخت سرود و اقداماتی از این دست حائز اهمیت است و بسیج هنرمندان می‌تواند مؤثر بوده و سرودهای تولیدی می‌تواند در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.

او تأکید کرد: از دیگر موارد حائز اهمیت، انجام تبلیغات موثر در محورهای پرتردد مانند هراز و فیروزکوه است و ساخت کلیپ با محوریت عفاف و حجاب توسط اصحاب رسانه نیز مؤثر خواهد بود.

او افزود: موضوع عفاف وحجاب به صورت کشوری مطرح است و راهپیمایی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و ما نیز در دماوند شاهد برگزاری جشنواره عفاف و حجاب بودیم، اما متاسفانه به دلیل شبیخون فرهنگی، فرهنگ جامعه قدری تغییر یافته واز این رو باید جامعه هدف را بشناسیم.

امام جمعه دماوند در ادامه گفت: ما اعیاد قربان تا غدیر را در پیش داریم که باید آمادگی داشته و قالب‌های هنری را به کار گیریم واز جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای تئاتر، سرود، شب شعر، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه کتاب، جشنواره‌های ورزشی به ویژه پهلوانی و هنر پرده‌خوانی اشاره کرد.

فتاح‌دماوندی با اشاره به چهلمین سالگرد نماز جمعه در کشور گفت: در این خصوص، برنامه‌های متنوعی در کشور برگزار می‌شودو ما نیز باید در سال جاری و در راستای پررنگ کردن نقش و کارکرد نماز جمعه اقدامات لازم را انجام دهیم.

او با تأکید بر توجه به فضای مجازی و متولی آن در دماوند ادامه داد: برخی از مردم در کانال‌های مجازی عضویت دارند و مسؤولان مربوطه باید بر آن نظارت داشته باشند.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار کرد: مشکلات مربوط به اصناف باید مورد پیگیری قرار گیرد، اصناف برای عرضه پوشاک مناسب و مورد نیاز شهرستان دماوند حتماً باید یک برنامه مدون داشته باشد و در شهر تولیدی‌های مناسبی برای این مهم در نظر گرفته شود.

او با اشاره به چهلمین سالگرد نماز جمعه بیان کرد: در زمینه ایجاد پیوند بین ادارات و پایگاه نماز جمعه می‌توان ادارات را ملزم به برقراری میز خدمت در آخرین جمعه هر ماه کرد.

او بیان کرد: امسال را در حوزه فرهنگ عمومی باید یک سال ویژه تلقی کنیم و می‌طلبد که برنامه‌های فرهنگی که بسیار حساس هستند را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

صفری خاطرنشان کرد: برخی افراد این موضوعات را زیاد جدی نمی‌گیرند در حالی که نباید در جنگ اقتصادی موجود کناری ایستاد و رفتارمان نباید باعث ایجاد نگرانی و استرس در میان مردم شود. بلکه برای مدیریت وضع کنونی تلاش بسیار باید صورت گیرد.

در ادامه این نشست عباس صفری شهردار دماوند نیز در سخنانی اظهار داشت: شهرداری اقدامات فرهنگی متعددی را برگزار کرده یا در آنها مشارکت می‌کند که از آن میان می‌توان به برگزاری مراسم عفاف و حجاب و دیگر برنامه‌ها که شهریورماه برگزار می‌شود، اشاره کرد.

شهردار دماوند ادامه داد: یک مرکز اجتماعی توسط شهرداری در دست احداث است که سعی می‌شود موضوعات اجتماعی فرهنگی شهر در آن پوشش داده شودو هچنین امور ورزشی، فرهنگی و بهداشتی به حقوق عامه مردم مربوط است و نیز علاقه‌مندی‌های شهروندان در مرکز اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

/خبرنگار: مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار