اجرای عملیات بند سنگی ملاتی در شهرستان آباده

شیراز (پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده از اجرای عملیات بند سنگی ملاتی در سد ملاصدرا واقع در روستای فتح آبادشهرستان آباده به منظور جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۱۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای عملیات بند سنگی ملاتی در شهرستان آباده

اکبر رحیمی‌حقیقی اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها ، قناتها و تامین آب شرب روستاهای اطراف آن اجرا می شود و نقش موثری در جلوگیری از خسارت های احتمالی بویژه ورود سیلابهای فصلی به روستاهای شاهنشین و فتح آباد و نیز اراضی باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد

او افزود: این پروژه با اعتباری افزون بر 11 هزار و یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن در همین هفته آغاز شده است.

وی مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را یک هزار و 892 هکتار عنوان کرد و افزود:حجم عملیات در این پروژه شامل سه هزار و 600 متر مکعب عملیات خاکی، دو هزار و 605 متر مکعب سنگ و سیمان و205 متر مکعب عملیات خشکه چین است.

وی ادامه داد: سازه مذکور دارای 6 متر ارتفاع مفید با دهانه سریز 20 متر و طول 60 متر می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به جذب به موقع اعتبارات اظهار امیدواری کرد و گفت : عملیات اجرایی این پروژه تا سه ماه آینده خاتمه و به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

او تصریح کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر اشتغالزایی 20 نفر بطور مستقیم ، یکصد خانوار روستایی و عشایری نیز از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار