دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - سرپرست پردیس فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل گفت : دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش است .

کد مطلب: ۹۳۱۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش است

زیبا قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای شش ساحت تربیتی مهم اعتقادی و اخلاقی ،سیاسی و اجتماعی ،علمی و فناوری،اقتصادی و حرفه ای ،هنری و زیباشناختی و زیستی و تربیت بدنی است که هدف نهایی از این ساحت های تربیتی تحقق حیات طیبه است.

او با بیان اینکه در افق چشم انداز 1404 دانشگاه فرهنگیان رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش است،تصریح کرد :دانشگاه فرهنگیان دارای هویت ماموریت گرای حرفه ای در راستای تامین و تربیت منابع انسانی نظام آموزش و پرورش می باشد .

سرپرست پردیس فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق حیات طیبه و تربیت تمام ساحتی دانشجومعلمان ، بیان کرد : تحقق زیرنظام های شش گانه سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت و اهتمام همگان است.

قاسم زاده ابراز داشت :تنوع بخشی به شیوه های منابع جذب و توانمندسازی معلمان با تاکید بر رشته های تخصصی و تربیت دبیر متناسب با نیازهای شغلی جزو تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منزله قانون اساسی آموزش وپرورش است.

او گفت:دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است که دارای شایستگی های انسانی و اخلاقی با تخصص و حرفه ی کسوت معلمی باشد.

سرپرست پردیس فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل با اشاره به لزوم تقویت ایفای نقش تربیتی معلمان و و مشارکت هدفمند آنان در تدوین و اجرای برنامه های تربیتی ، افزود : ارتقای شایستگی های پژوهی معلمان در قالب اقدام پژوهی و درس پژوهشی در سند تحول بنیادین حائز اهمیت است.

قاسم زاده ادامه داد:ازدیدگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش است و به لحاظ اینکه شخصیت معلمین به عنوان حافظان استقلال فرهنگی جامعه در این دانشگاه ساخته می شود دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

او ابراز داشت :در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیروی انسانی کشور را بزرگترین سرمایه کشور معرفی می کند که بهترین نقطه تحول در جامعه نیز دانشگاه فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار