۳۵ درصد باغ‌های گردوی تهران به کرم خراط آلوده شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد باغ‌های این استان به کرم خراط آلوده شدند، می‌گوید این آفت به علت فقر تغذیه، عدم آبیاری به موقع و رسیدگی به درختان گردو بروز می‌کند.

کد مطلب: ۹۳۱۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ درصد باغ‌های گردوی تهران به کرم خراط آلوده شدند

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: حدود ۲۳۰۰ هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد که ۳۰ تا ۳۵ درصد آن آلوده به کرم خراط شده اند.

کریم ذوالفقاری گفت: تلاش ما این است با سرشاخه کاری درختان گردو و توصیه‌های تغذیه ای و آبیاری به باغداران مانع پیشرفت این آفت در باغ‌ها استان تهران شویم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو دوره آموزشی سرشاخه کاری در شهرستان دماوند برای باغداران گردو برگزار شد، تصریح کرد: سرشاخه کاری، علاوه بر اصلاح و هرس درختان گردو بر کنترل آفت کرم خراط تاثیر می‌گذارد.

ذوالفقاری در عین حال گفت: در تمام ۲۳۰۰ هکتار باغ‌ها گردو استان تهران، شبکه مراقبت و پیش آگاهی داریم که به کشاورزان توصیه‌های لازم برای مقابله با آفت کرم خراط را ارایه می دهند.

وی میزان تولید گردو در استان تهران را ۱۳۰۰ تن عنوان و خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ به علت سرمازدگی، در استان تهران تولید گردو کاهش داشت، اما امسال وضع تولید این محصول بهتر از سال زراعی قبل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همین حال اذعان داشت: بیش از ۹۰ درصد باغ‌ها گردو در استان تهران در پنج شهر دماوند، شمیران، فیروز کوه، ملارد و رباط کریم هستند.

وی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ مورد باغ‌ها یک تا دو هکتاری در استان تهران داریم و بیشتر باغ‌ها گردو به صورت مخلوط با سایر درختان میوه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار