یک تیر دو نشان کمیته امداد:

هم کار خیر کنید، هم از مالیات معاف شوید

قم (پانا) - صد در صد کمک های خیران به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از درآمد مشمول مالیات آنان کسر شده و از پرداخت مالیات معاف هستند.

کد مطلب: ۹۳۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هم کار خیر کنید، هم از مالیات معاف شوید

علی شهبازی نیا، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه این نهاد تلاش می کند از راه های ممکن اعتبارات رفاهی نیازمندان کشور را افزایش دهد گفت: بر اساس مصوّبه مجلس شورای اسلامی، طبق ماده 172 قانون مالیات های مستقیم، خیران و نیکوکارانی که به کمیته امداد، کمک می کنند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
وی با بیان اینکه این مصوبه می تواند کمک‌رسانی صاحبان مشاغل کلان به مددجویان کمیته امداد را تسهیل کند گفت: طبق این قانون صد در صد کمکهای نقدی و غیر نقدی که اشخاص حقیقی و حقوقی به کمیته امداد پرداخت می کنند از درآمد مشمول مالیات آنان کسر می شود.
شهبازی نیا افزود: در واقع خیران و نیکوکاران با کمک به کمیته امداد، علاوه بر برخورداری از اجر و ثواب معنوی کمک به مستمندان، از پاداش معافیت مالیاتی نیز برخوردار می شوند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم، از صاحبان مشاغل، کارخانه ها و شرکتهای خصوصی در استان دعوت کرد با واریز کمکهای خود به حساب های حمایتی کمیته امداد استان قم، و ارائه رسید این نهاد به سازمان مالیاتی استان، از پرداخت مالیات معاف شوند.
وی خواستار مشارکت بیشتر خیران با کمیته امداد استان شد و اظهار کرد: عمده ترین روشهای کمک به کمیته امداد استان قم واریز وجوه به کارتهای بانک ملّی به شماره های 6037997900001125 و 6037991899989242 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار