رئیس سازمان بسیج مستضعفین: محور تشکیلات مردم نهاد بسیج جوانان و نوجوانان هستند

مشهد ( پانا ) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در افتتاحیه دوره مربیان طرح شهید بهنام محمدی جوانان و نوجوانان را محور تشکیلات مردم نهاد بسیج دانست.

کد مطلب: ۹۳۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:  محور تشکیلات مردم نهاد بسیج  جوانان و نوجوانان هستند

سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در دوره تربیت مربی طرح شهید بهنام محمدی با اشاره به ارتباط بسیج و مسئله انقلاب گفت: شناخت عمیق انقلاب اسلامی با مسئله بسیج به عنوان شجره طیبه صالحین و بزرگترین تشکیلات مردم نهاد کره خاکی ارتباطی تنگاتنگ دارد.انقلاب اسلامی سر آغاز یک سلسله تحولات بزرگ درتاریخ بشریت محسوب میشود به گونه ای که میتوان تاریخ بشریت را به دو دوره انقلاب اسلامی و قبل از آن تقسیم کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی هندسه قدرت تعریف شده توسط سازمان ملل و آن حق وتو و عواملی که ساختار جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم میکرد برهم زد.اما انقلاب اسلامی با پیروزی بر استکبار جهانی تحولی عمیق تر را در بستر جوامع ایجاد کرد که از دیدگان ما پوشیده میماند و آن تغییر تعریف قدرت در سطح جهان است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: مولفه های قدرت تا قبل از انقلاب اسلامی قدرت نظامی و قدرت اقتصادی برتر بود، دولت های آن روزگار که از سویی بلوک غرب اردوگاه لیبرال دموکراسی و بلوک شرق، منطقه حکمرانی کمونیست با تکیه بر این دو بر جهان حکمرانی می‌کردند که انقلاب اسلامی مفهوم این جریان را تغییر داد. آنچه امروزه ایران را بر وضعیت منطقه و جهان غالب کرده است تدابیر راهبر انقلاب اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر باید مورد توجه قرار گیرد تکیه بر همین مولفه های تعریف شده و این الگوی جدیدی است که استکبار جهانی برای شکست یک ملت بزرگ و عدم صورت گرفتن اهداف آنان صف ۀرایی کرده است و پیروزی در این نبرد از سوی مردمان کشورهای مسلمان دست یافتنی نیست مگر با اعمال و انجام کار تشکیلاتی و سازمان یافته.

وی گفت: محور این تشکیلات و این سازمان مردم نهاد نوجوانان و جوانان هستند همان موضوعی که مقام معظم رهبری در مخاطب قرار دادن مردم ایران به آن اهمیت میدهند. با استفاده از تجربه سایر گروه های سنی که از دوره جوانی خارج شدند، درواقع این نسل صاحبان تجربه اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن تاکید بر اهمیت طرح تربیتی جهادی شهید بهنام محمدی گفت: برنامه اعتلای شهید بهنام محمدی یکی از آن قدم های مستحکم و ارزشمندی است که ما باید با حمایت یکدیگر و پشتیبانی از فعالین در بستر شجره طیبه بسیج برداریم. هدف از این اتفاق بزرگ توسعه و تکثیر طرح بهنام محمدی است که پس از انجام آن مبدل به برنامه ای مصمم شده است، با اینکه ما با محدودیت هایی در پشتیبانی مواجه هستیم اما این محدودیت ها و کمبود ها هرگز از عزم و اراده شما بسیجیان و مدیران و مسئولین نمیکاهد چرا که ما همیشه توانسته ایم بر مشکلات لوجستیکی تسلط پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یک نکته اساسی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات خود فرموده اند این است که بسیج یک سازمان مردمی است اگر این سازمان درست شناخته نشود به بسیج ظلم شده است، لذا با شناخت بسیج، تکثیر برنامه هایی مانند برنامه شهید بهنام محمدی صورت خواهد یافت. درصورتی این توسعه اتفاق خواهد افتاد که منفعل مادی و معنوی طرح ها و برنامه های بسیج به خانواده، نوجوانان و جوانان، مدرسه، آموزش و پرورش و جامعه برسد.

سردار سلیمانی افزود: منفعت در صورتی محسوس خواهد بود که احیای فریضه جماعت در آموزشگاه ها، ارتقای سطح جذب نیروی انسانی، یک رابطه بین مربی و متربی در یک حجم قابل انهنا با یک عمق مطلوب در بستر یک برنامه هنرمندانه ایجاد شود.ملت ایران بسیجی هستند، آن عده اندکی که از این ملت جدا شده و درواقع خارج از این مرز و بوم هم پیمان دشمنان ایران شده اند دشمن این ملت بسیجی اند.اگر ما این نگاه را درست اعمال کنیم مردم و دانش آموزان و دانشجویان طبق فرمایش امام خامنه ای فرمانده بسیج در این بسطر به طور کامل قرار خواهد گرفت

وی اظهار کرد: بزرگ بسیجی جهان اسلام مولا علی (ع) است، اینکه ما امروزه در ملجا و حریم پاک حضرت امام رضا (ع) جمع شده ایم به این خاطر است که ما در مکتب تشیع الگویمان ائمه معصومین اند و ما راهرو و خدمتگزار این مکتب هستیم. انقلاب اسلامی آنگونه بر جهان موثر بود که امروزه برخی سیاست مداران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صراحت اعلام میکنند که الگوی برنامه ها و مبارزه آنان بر ظلم حاکم انقلاب اسلامی است

سلیمانی با اشاره به اهمیت امور تشکیلاتی در مبانی کشور گفت: ما نمیتوانیم بدون تشکیلات از چنین انقلابی با اهداف و دستاوردهای جهانی، تولید قدرت و ایجاد یک مسیر مطمئن برای توسعه اهداف گسترده پاسداری کنیم.نفوذ قدرت نرم بسیار فراتر از نیروهای مسلح است لذا ما امروزه خواهیم دید که بسیج در یمن، الجزایر، لبنان، بحرین، فلسطین و... حضور دارد.

صابر ماهانی رییس سازمان بسیج دانش آموزینیز در تبیین برنامه شهید بهنام محمدی گفت: طرح شهید بهنام محمدی پس از طرح سه میم که تربیت فرزندان بسیجی در بستر سه محیط منزل مسجد و مدرسه را در برداشت به سفارش سردار سلیمانی مطرح شد که در این طرح اصفهان سرمایه گزاری قابل توجهی داشت و پیشرفت های بزرگی از سوی این شهر انجام شد.

وی گفت: برای استمرار برنامه شهید بهنام محمدی از فعالین در این زمینه دعوت شد تا به پابوسی امام رضا (ع) آمده و به طور خلاصه میتوان به عنوان گروه های جهادی و تربیتی این طرح از جمعیت حاضر یاد کرد.

ماهانی ادامه داد: این گروه ها با یک نگاه جهادی به صورت کاملا داوطلبانه بدون دریافت هیچ کارمزدی در یک حوزه با تجمع مساجد و مدارس کار خود را آغاز کرده اند که این روحیه قابل قدردانی است. فعالین متشکل از طلبه های خواهر، دانشجویان و تعدادی نیز با شغل آزاد و فرهنگی هستند که هدف از دعوت ایشانف ایجاد روحیه و کسب فیض ازامام رضا (ع) جهت استمرار کارو آشنایی با حرکت جهادی تربیتی و اهداف رهبر بزرگوار انقلاب که مبنای تربیت نسل جوان اند بوده است.

وی گفت: همچنین در طی این اردو آشنایی مربیان با تقویم اجرایی سال 95 و شناسایی سرگروه های برتر و دریافت و ضبط ایده های آنان است.دوره ها به صورت چهار روزه است و ما در این دوره سعی کرده ایم از اساتیدی استفاده کنیم که به شخصه عامل و دانای اهداف این جریان فرهنگی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار