صادرات 101 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ، میزان صادرات محصولات کشاورزی از استان آذربایجان شرقی را در سه ماهه نخست سالجاری 101 میلیون دلار اعلام نمود و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 46 درصدی برخوردار می باشد.

کد مطلب: ۹۳۰۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صادرات 101 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه صادرات نیازمند استمرار عرضه می باشد، گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به بازارهای کشورهای عراق ، افغانستان و امارات صورت می گیرد لازمه افزایش صادرات ، توسعه بازارهای هدف می باشد و بایستی ارکان بازار (عرضه مستمر) وجود داشته باشد و به همین دلیل وقتی که در بازارها ممنوعیت صادراتی برقرار می شود در نتیجه بازار آن کشور را از دست می دهیم در این زمینه کارشناسان اعتقاد دارند برقراری عوارض صادراتی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد: لیکن در شرایط کنونی اقتصادی که نیاز به منابع ارزی جایگزین نفت وجود دارد باید طوری عمل شود که در کنار تامین نیازهای داخلی ، بازارهای خارجی نیز حفظ وتوسعه یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در سال جاری برای بهبود تراز تجاری ، محصولات غذایی که از طریق تولید داخلی تکافوی نیاز و مصرف داخلی را نمی دهند محدود گردیده است و برابر آمارهای اعلام شده بیش از 90 درصد واردات مواد غذایی کشور به کالاهای اساسی نظیر ذرت ، برنج، کنجاله، روغن نباتی ، دانه سویا و جو و.... اختصاص می یابد و دولت ارز دولتی را برای واردات کالاهایی مانند گوشت قرمز، کره، حبوبات ، چای، حذف نموده و این کالاها با ارز نیمایی وارد کشور می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار